استاندار سمنان:

آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با بحران‌ها افزایش یابد

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۱۲:۳۴:۴۹
کد خبر: ۱۰۷۲۱۵۶
آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با بحران‌ها افزایش یابد
استاندار سمنان : دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با بحران‌های احتمالی و حوادث طبیعی آمادگی لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ علیرضا آشناگر در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با اشاره به نزدیک شدن به فصل سرما و بارش گفت: دستگاه‌های اجرایی آمادگی لازم را برای مداخله در بحران‌ها داشته باشند تا مردم در صورت بروز حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله دچار مشکل نشوند.
وی با بیان اینکه باید مکان‌های پرخطر شناسایی و رفع شود افزود: مسیر‌ها و جاده‌های شهری لایروبی شود تا از ایجاد سیل‌ها جلوگیری شود.
استاندار سمنان با اشاره به رانش منطقه‌ی حسین آباد کالپوش و تخریب ۹۳ ساختمان افزود: ۱۴ هکتار از اراضی آماده سازی شده و به مردم واگذار شده است.
آشناگر تصریح کرد: تامین آب از دیگر مشکلات مردم این منطقه است که احداث شبکه داخلی آب شروع شده و بخش عمده آن حل شده است.
وی با اشاره وجود شرایط رانشی در روستای حسین آباد کالپوش گفت: فاضلاب روستا به دلیل شرایط رانشی زمین نمی‌تواند به صورت جذبی باشد که با تامین اعتبار و پیگیری شرکت آبفا این طرح اجرا خواهد شد.
استاندار سمنان ابراز داشت: طرح توسعه در مساحت ۱۸ هکتار در اراضی این روستا طراحی شده و در اختیار شورای روستا قرار گرفته است.
آشناگر با تاکید بر مطالعات انجام شده توسط وزارت نیرو و سازمان زمین شناسی ادامه داد: زه کشی سد انجام شده و روستا در حال تثبیت شدن است.
وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی که به ان‌ها زمین واگزار شده و اجرای پروژه‌های خود را پیگیری نکرده اند به عنوان تخلف با آن‌ها برخورد می‌شود.
فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: پیشگیری و ایجاد شرایطی برای بحران وجه مشخصه مدیران دستگاه‌های اجرایی است.
وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از اعتبارات کشوری استفاده کنند و به اعتبارات استانی اکتفا نکنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ابراز کرد: ۱۴.۲ دهم هکتار زمین در حسین آباد کالپوش تملک شد و در اختیار ۹۳ خانوار این روستا قرار گرفت.
فخری ادامه داد: ۹۴ درصد از طرح تثیبت روستا با اعتبار ۱۲ میلیارد تومانی انجام شد.
وی تصریح کرد: ۶۰۰ قطعه زمین در مساحت ۱۸ هکتار توسط بنیاد مسکن در نظر گرفته شده است که مردم و ادارات می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن زمین دریافت کنند و مستقر شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز