مصطفی مرادی:

صداوسیما نقش بی بدیلی در ترویج ورزش‌ همگانی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دارد

۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۱۰:۲۵:۵۶
کد خبر: ۱۰۷۳۰۷۷
صداوسیما نقش بی بدیلی در ترویج ورزش‌ همگانی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دارد
در آستانه هفته تربیت بدنی و ورزش مصطفی مرادی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان با حجت الاسلام مصطفی توکلیان مدیرکل صداو سیما مرکز سمنان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ مصطفی مرادی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش دست اندرکاران صداو سیما در پوشش اخبار حوزه ورزش و جوانان گفت: خوشبختانه تعامل خوبی بین صداوسیما و این اداره کل وجود دارد و سعی میکنیم در بحث رسانه و به خصوص صدا و سیما به صورت ویژه ورود نماییم زیرا معتقدیم اقدامات خوبی در دو حوزه ورزش و جوانان انجام شده ولی به اندازه کافی به سمع و نظر عموم مردم نرسیده است.
وی با اشاره به رشد روز افزون نقش رسانه ها در توسعه ورزش در عصر حاضر، عنوان کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان نیازمند کمک و همیاری دستگاه ها و ارگان هایی همچون صدا و سیما است.
مصطفی مرادی عنوان کرد: صدا و سیما می تواند نقش بسزایی را در توسعه ورزش قهرمانی و همگانی در استان سمنان ایفا کند و می توان این موضوع را به درون خانواده ها نیز سوق داد.
وی با اشاره به نقش ورزش در تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از کرونا و سایر بیماریها افزود: متاسفانه به نقش ورزش در پیشگیری از کرونا کمتر پرداخته شده و بیشتر به رویه های درمانی و پزشکی توجه می شود. همچنین با بالا بردن سطح آمادگی جسمانی می‌توان بدنی مقاوم‌تر و قوی‌تری داشت، که در این باره صداوسیما می‌تواند نقش عمده‌ و بسزایی در این زمینه داشته باشد و آموزش‌های لازم را به مردم دهد تا از حداقل امکاناتی که در خانه‌ها وجود دارد، استفاده کنند و بتوانند هم از لحاظ جسمی و هم روانی یک شادابی به مردم بدهند تا به سلامت از دوران کرونا عبور کنیم.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان با تاکید بر نقش مهم و بی نظیر ورزش در تقویت هویت ملی و دینی اظهار داشت: وقتی پرچم ملی کشورمان در مسابقات ورزشی به اهتزاز در می آید می توان نقش مهم ورزش و اهمیت جایگاه ورزش را در ایجاد غرور ملی و شادی و نشاط بی وصف مردم ملاحظه کرد.
مرادی ضمن تقدیر و تشکر ویژه از عوامل و دست اندرکاران برنامه باورزش و همچنین بخش خبری صداو سیما افزود: حوزه ورزش حوزه پرحاشیه ای است که جادارد برنامه سازان این حوزه با نگاه منصفانه و عدالت محور ما را با پیشنهادات و نقدهای سازنده کمک کنند و این اداره کل خود را ملزم به پاسخگویی می داند.
وی در ادامه به موضوع پخش زنده مسابقات ورزشی از شبکه استانی و سایر شبکه ها مانند شبکه ورزش اشاره کرد و افزود:همانطور که مستحضرید استانهای دیگر در بسیاری از مسابقات همانند مسابقات فوتبال ساحلی پخش مستقیم داشته و یا به صورت ضبط شده برای پخش در سایر زمانها را دارند ولی در استان سمنان گاها این موضوع میسر نمیشود و نیازمند مفاهمه برای تعیین چارچوب های کاری و رسانه ای هستیم تا در حد بضاعت های موجود، هویت استانی خود در حوزه ورزش تقویت کنیم.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان در ادامه گفت: باتوجه به بند"چ" و تفاهم نامه ای که با صدا وسیما انجام شد و همچنین برنامه ریزی صورت گرفته در صددیم جهت معرفی سرآمدان جوان ، قهرمانان و ورزشکاران ، پیشکسوتان ،پویشهای مختلف حوزه ورزش و همچنین فعالین حوزه های اجتماعی از این ظرفیت بهره برده و نگاه تبلیغی به بند چ نداشته و برنامه های مشارکتی هم چون جستار ، زیر یک سقف ،همین نزدیکی پخش شده از صدا و سیما مرکز سمنان در راستای دغدغه اجتماعی ماست.
وی با اشاره به لزوم افزایش برنامه های ورزشی در سیما و رادیو گفت: از دست اندرکاران صداو همچنین سیما خواهشمندیم ویژه تر از سنوات گذشته برنامه های هفتگی و زمانبندی شده برای حضور مسئولین ، روسای هیاتهای ورزشی ، پیشکسوتان ، قهرمانان ، اعضای سمن ها در نظر بگیرند و همچنین پویشهای در دست اجرا را پوشش دهند.
مصطفی مرادی در ادامه افزود: سازمانهای مردم نهاد میتوانند در بحث تولید محتوا در حوزه های فرهنگی اجتماعی ازدواج ، اوقات فراغت ، جوانان و تهیه مستندهای کوتاه و حتی بلند و همچنین فضای مجازی یاریگر صداو سیما مرکز استان باشند.
وی همچنین سوژه هایی نظیر شهدای تیم فوتبال آزادی را دارای ظرفیتی ملی برای فیلم سازی دانست و خواستار پیگیری در سطوح کشوری برای انجام آن شد.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان در پایان به ظرفیت‌های مهم ورزش بانوان در استان اشاره نمود که پیشتاز و گاها جلوتر از ورزش آقایان است و نیازمند پرداختن بیشتر از سوی صدا و سیما می باشد.

در این نشست امیدی سرپرست معاونت ورزش بانوان ، کردی مسئول روابط عمومی اداره کل به همراه هادیان رئیس هیات ورزش همگانی و عمادی نماینده هیات بومی و محلی از هیات های عضو ثابت شورای ورزش همگانی استان حضور داشتند و نظرات خود را ارائه نمودند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز