تولید ۵۶۸ هزار تن گوشت مرغ در آذربایجان‌غربی دستاورد دولت تدبیر و امید

۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۰۸:۵۸:۲۱
کد خبر: ۱۰۷۳۵۲۶
تولید ۵۶۸ هزار تن گوشت مرغ در آذربایجان‌غربی دستاورد دولت تدبیر و امید
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : تولید گوشت مرغ استان از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون افزایش قابل توجهی داشته است و در مجموع از سال ۹۲ تا ۹۸، بیش از ۵۶۸ هزار تن در جهت تامین مصرف پروتئین مردم در در بازارهای داخل و خارج از استان عرضه شده است.

به گزارش رنا آذربایجان غربی ، رضا یوسفی رضایی افزود: مجموع تولید گوشت مرغ حدود ۵۶۸ هزار تن بوده که اکثرا از واحدهای مرغ گوشتی با جوجه ریزی متوسط ماهانه حدود ۳ میلیون قطعه تولید گردیده، و رشد متوسط سالانه بالغ بر۵.۵ درصد داشته است.

یوسفی رضایی اضافه کرد: تعداد واحدهای مرغ گوشتی دراستان در ابتدای سال ۹۲ به تعداد ۶۳۰ واحد با ظرفیت تولید سالانه بیش از ۱۲ میلیون تن بود که در پایان سال ۹۸ به تعداد ۷۳۶ واحد با ظرفیت تولید ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزارتن افزایش یافته است و ۳.۶ درصد به طور متوسط سالانه رشد داشته است.

وی ادامه داد: تعداد واحدهای مرغ مادر گوشتی دراستان نیز در ابتدای سال ۹۲ به تعداد ۶۱ واحد با ظرفیت تولید سالانه بیش ازیک میلیون تن بود که در پایان سال ۹۸ به تعداد ۶۹ واحد با ظرفیت تولید ۲ میلیون و ۷۴هزارتن افزایش یافته است و ۱.۲ درصد به طور متوسط سالانه رشد داشته است.

یوسفی رضایی تاکید کرد : درابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید همچنین در سطح استان ۱۴ واحد تولید بوقلمون گوشتی وجود داشت که در سال ۹۸ این تعداد به ۱۸ واحد با ظرفیت سالانه تولید ۷۳ هزار تن بوقلمون با رشد ۸.۵ درصد افزایش یافته است.

وی یاد آور شد : ۳۴ واحد تخمگذار نیز در سطح استان فعال است که سالانه یک میلیون و ۱۱۴ هزار عدد تخم مرغ از این واحدها تولید و روانه بازار مصرف می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : به منظور مدیریت تولید ،ساماندهی واحدها و جلوگیری از نوسانات قیمت گوشت مرغ، تخم مرغ و جوجه یکروزه برنامه های خاصی برای هر یک از فعالیت های زیر بخش طیور صنعتی در زمان دولت تدبیر امید ابلاغ و اجرا گردیده است که شامل کاهش طول دوره پرورش مرغ مادر گوشتی و مرغ تخمگذار و ممنوعیت تولک بری ،رعایت سن کشتار ۴۲ روزه در مزارع مرغ گوشتی و ممنوعیت صدور مجوز مرغداری بدلیل اشباع شدن واحدها در سطح کشور و استان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز