رییس هیئت وزنه برداری استان البرز:

وزنه برداری در تمام نقاط البرز فعال می شود/توسعه زیرساخت ها را در دستور کار داریم

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۰۸:۳۸:۴۳
کد خبر: ۱۰۷۵۴۸۵
وزنه برداری در تمام نقاط البرز فعال می شود/توسعه زیرساخت ها را در دستور کار داریم
رییس هیئت وزنه برداری استان البرز با تاکید براینکه برای توسعه این رشته باید همه فعالان وزنه برداری به یاری آن بیایند گفت: درتمام نقاط استان که ظرفیت انسانی لازم وجود داشته باشد امکانات سخت افزاری وزنه برداری را مهیا می کنیم.

حسین عطایی که به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در دفتر خبرگزاری برنا استان البرزحضور یافته بود اظهار کرد:حضور دوباره ام در این رشته پرمدال و افتخارآفرین را یک فرصت می دانم و تمام تلاش خود را خواهم کرد تا مسیر توسعه این رشته ورزشی در البرز هموارتر شود.

وی افزود: وزنه برداری البرز از حیث انسانی ظرفیت های خوبی دارد،قهرمانان ،مربیان وپیشکسوتان مجربی در این استان حضور دارند و از تمام خانواده وزنه برداری وافراد باتجربه دعوت می کنیم برای رشد و توسعه وزنه برداری البرز وایجاد خون تازه در شریان این ورزش کمک حال ما باشند.

عطایی با اشاره به برگزاری مستمر تمرینات تیم های منتخب استان با رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: در فاز اول برنامه خود برای 4 سال آینده بهسازی و تقویت زیرساخت های وزنه برداری در مرکز استان و نقاط مختلف آن را مدنظر داریم ودر تلاشیم با بازسازی سالن مطهری و ایجاد فضایی مجزا برای وزنه برداری بانوان این محل را به عنوان خانه وزنه برداری و پایگاه قهرمانی اصلی استان مطرح کنیم.

متولی وزنه برداری البرز ادامه داد: همچنین در شهرستان ها و نقاط پرجمعیت همچون محمدشهر و کمالشهر نیز در تلاشیم فضای مناسب رابرای برپایی تمرینات وزنه برداری مهیا کنیم و یک ساختار مناسب را برای فرایند استعدادیابی، آموزش و پرورش قهرمانان ایجاد کنیم.

عطایی با تاکید براینکه همراهی و مشارکت آموزش وپرورش در امر استعدادیابی بسیار مهم وتعیین کننده است گفت: تاپیش از این طرح استعدادیابی آنچنان که مدنظر بوده انجام نشده و ما علیرغم داشتن چهره های مستعد و مدال آور اما از تعداد ورزشکار کافی برخوردار نیستیم لذا تلاش می کنیم با حرکت به سمت استعدادیابی  بر دایره مخاطبان خود افزوده و در نهایت از جمع آنها چهره های نخبه را شناسایی کنیم.

رییس هیئت وزنه برداری استان البرز از حضور تیم منتخب وزنه برداری البرز با نام  باشگاه مقاومت در فصل جدید لیگ کشور خبرداد و گفت: این اتفاق می تواند علاوه بر ایجاد انگیزه در نزد جوانان یک محک جدی برای چهره های شاخص البرز باشد لذا موضوع حضور در لیگ را با جدیت دنبال کردیم و با تیمی شایسته در این رویداد شرکت می کنیم.

image10354

وی حضور البرزی ها در تیم های ملی را دور از دسترس ندانست وگفت: تنوع قومیتی بالایی در البرز وجود دارد که می تواند در ورزش به برگ برنده ما مبدل شود به شرط آنکه با یک برنامه اصولی و با یک نقشه راه مشخص گام برداریم تا بتوانیم در معیت تیم های ملی نفرات زبده ما در مسابقات برون مرزی حضور پیدا کنند.

عطایی در بخش دیگری از صحبت های خود به چالش های پیش روی ورزش البرز پرداخت و گفت: در وهله اول باید گفت متاسفانه ما در استان آمار دقیقی از داشته های سخت افزاری ونرم افزاری موجود نداریم و این عدم دسترسی به اطلاعات منجر به محرومیت های خودخواسته ای شده است.

وی در توضیح بیشتر گفت: در حال حاضر بسیاری از هیئت های ورزشی ما از نبود فضای تمرینی گلایه دارند در حالی که بسیاری از ارگان ها در سطح استان اماکنی را در اختیار دارند که بعضا رها شده و بلا استفاده مانده است و می شود در قالب یک تعامل بین سازمانی آنها را برای حوزه ورزش به کار گرفت.

این مسئول در ادامه گفت: در عین حال ارتباط بین بخشی آنچنان که باید برقرار نیست و اداره کل ورزش وجوانان و به شکل مشخص تر هیئت های ورزشی ما نتوانسته اند به شکل کاربردی ارتباطی دوسویه با آموزش و پرورش داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز