مریوان نیازمند احداث ۲۰۰ مدرسه جدید است

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۱۱:۵۲:۱۱
کد خبر: ۱۰۷۶۲۹۴
مریوان نیازمند احداث ۲۰۰  مدرسه جدید است
مدیر آموزش و پرورش مریوان گفت: برای اینکه این شهرستان از لحاظ وجود فضای آموزشی به شرایط مطلوب و استاندارد برسد حدود 200 مدرسه جدید باید ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، محمد رضا وینسفهان به فعالیت 461 واحد آموزشی در مریوان اشاره کرد و اظهار داشت: برای رفع مشکل کمبود فضای آموزشی در این شهرستان حداقل 200 مدرسه( 400 کلاس درس) 2 تا 15 کلاسه جدید نیاز است.

وی 85 درصد این شهرستان را شهری و 15 درصد را روستایی اعلام کرد و افزود: در مناطق روستایی مشکلی از لحاظ آموزشی نداریم و 10 روستا که دارای 2 یا سه دانش آموز بوده نیز از وجود معلم برخوردار هستند.

مدیر آموزش و پرورش مریوان با اشاره به اینکه 35 درصد کلاس های شهری و روستایی مریوان هوشمند است، اضافه کرد: اغلب خیرین علاقمند هستند در روستاها برای احداث فضای آموزشی کمک کنند که امیدواریم به ساخت این فضاها در شهر نیز رغبت پیدا کنند، چراکه مشکل اصلی کمبود فضای آموزشی در شهر است.

وینسفهان بر لزوم تلاش برای رفع مشکل کمبود کلاس درس و حرکت به سمت ارتقا کیفیت آموزشی تاکید کرد و گفت: 12 مدرسه در مریوان استیجاری است که این وضعیت نیز فشار زیادی از لحاظ پرداخت اجاره بها به آموزش و پرورش وارد می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز