مدیرکل ارشاد یزد:

گفتمان فرهنگی، نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۱۵:۲۳:۳۵
کد خبر: ۱۰۷۶۴۸۳
گفتمان فرهنگی، نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه ریشه خیلی از مسایل فرهنگی است، اظهار داشت: زبان و گفتمان فرهنگی و هنری در کاهش مشکلات اجتماعی نقش دوچندانی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "مجید جوادیان‌زاده" مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد صبح روز چهارشنبه در مراسم عقد تفاهم نامه مشترک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی استان افزود: حضور هنرمندان درعرصه های اجتماعی می تواند به افزایش نشاط اجتماعی و کاهش آسیب های فرهنگی کمک کند.
وی با بیان اینکه قدرت زبان فرهنگ و هنر در عرصه های اجتماعی مهم است، تصریح کرد: اگر     می خواهیم با جامعه صحبت کنیم باید با زبان و گفتمان هنرمندان ورود نماییم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به ظرفیت های مناسب فعالیت های فرهنگی و هنری در استان یزد،گفت: سال گذشته با کسب عنوان" پایتخت کتاب ایران" فعالیت های مناسبی جهت گسترش فرهنگ کتابخوانی و ترویج دانایی صورت گرفت.
وی یادآور شد: با استفاده از همین ظرفیت و پتانسیل های فرهنگی در استان یزد برای سال ۲۰۲۲ کسب عنوان پایتختی کتاب جهان را برای یزد هدف گذاری نموده ایم.
جوادیان زاده با بیان اینکه برای رفع بسیاری از عادت های نادرست فرهنگی باید جامعه ای فرهنگ پذیر و دانش پذیر داشته باشیم، ادامه داد: عادت دادن مردم به خواندن کتاب می تواند درحل بسیاری از مشکلات جامعه به ما کمک کند.
وی همچنین اضافه کرد: بر اساس این تفاهم نامه، از ظرفیت‌های هنرمندان حوزه‌های نمایش، شعر، نویسندگی و حوزه‌های موشن گرافی در راستای آموزش مردم در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت : واگذاری کتب تخصصی به مراکز مشاوره نیروی انتظامی،استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در جهت شناسایی و رفع آسیب های اجتماعی محلات،معرفی سفیران امنیت اجتماعی (چهره ها و نخبگان فرهنگی  و هنری)،همکاری فصلنامه  های تخصصی فرهنگ یزد و دانش انتظامی ،اگاه سازی جامعه از آسیب های اجتماعی با ابزارهای فرهنگی و هنری و...از دیگر موارد مهم این تفاهنامه به شمار می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز