مرتضی قاطع، رئیس هیات قایقرانی استان اردبیل؛

هیات قایقرانی استان در رتبه ۹ کشوری قرار دارد

۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۱۱:۰۵:۴۴
کد خبر: ۱۰۷۷۳۸۶
هیات قایقرانی استان در رتبه ۹ کشوری قرار دارد
رییس هیات قایقرانی استان اردبیل با بیان اینکه این هیات جزو برترین‌های کشور است، گفت: هیات قایقرانی استان در رتبه ۹ کشوری قرار دارد.

به گزارش برنا، مرتضی قاطع رییس هیات قایقرانی استان اردبیل گفت: رتبه هیات قایقرانی استان اردبیل در سال ۹۶ در کشور ۲۶ و در سال ۹۷ رتبه آن ۱۶ بود که با تلاش همکاران و بر اساس اعلام فدراسیون در بین استان‌های کشور پارسال رتبه نهم را کسب کرد.

قاطع اظهارداشت: امیدواریم امسال با حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان و تلاش ورزشکاران و تمامی دست‌اندرکاران هیات قایقرانی استان اردبیل جزو پنج هیات برتر کشور باشد.
وی با اشاره به اقدامات هیات قایقرانی استان بیان کرد: به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس مسابقات انتخابی قایقرانی استان در بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های آب‌های آرام و رویینگ در دریاچه شورابیل برگزار شد.
رییس هیات قایقرانی استان اردبیل اضافه کرد: نفرات برتر این مسابقات به عنوان نمایندگان استان در مسابقات قهرمانی کشور که در دریاچه آزادی تهران برگزار خواهد شد، شرکت خواهند کرد.
او خواستار حمایت مالی بخش خصوصی از قایقرانی استان شد و ادامه داد: پارسال شرکت آرام صنعت کشاورز اسپانسر تیم کانوپولو استان اردبیل بود که این تیم موفق به کسب مقام چهارم لیگ و رتبه سوم مسابقات قهرمانی کشور شد.
رییس هیات قایقرانی استان با بیان اینکه اردبیل استعدادهای زیادی در رشته ورزشی قایقرانی دارد، گفت: سال گذشته برای اولین بار در بخش استعدادهای زیر ۱۶ سال کشور ورزشکاران این استان موفق به کسب رتبه اول شدند.
قاطع از فعالیت ۱۵۰ ورزشکار در رشته ورزشی قایقرانی در نقاط مختلف استان خبرداد و افزود: تعداد ورزشکاران خانم فعال در رشته ورزشی قایقرانی در منطقه بیشتر از آقایان است.
وی اظهارداشت: حضور ورزشکارانی چون سالار محسن‌زاده، رضا دباغ اویسی، معین پوروثوق، صالح برغمدی و کیمیا علیپور از اردبیل در رده‌های سنی مختلف در تیم ملی کشورمان بیانگر استعدادها و پتانسیل‌های رشته ورزشی قایقرانی استان است.
وی با اشاره به فعالیت هیات قایقرانی در چهار شهرستان اردبیل، گرمی، پارس‌آباد و مشگین‌شهر بیان کرد: فعالیت در این رشته ورزشی بستگی به شرایط آبی هر منطقه و شهرستان دارد و می‌توان در سایر شهرستان‌هایی که دارای سدهای آبی هستند، رشته ورزشی قایقرانی را فعال کرد.
او در زمینه فعالیت رشته قایقرانی در شرایط کرونایی اضافه کرد: با توجه به اینکه فعالیت‌های ورزشی رشته قایقرانی در محیط باز مانند دریاچه شورابیل انجام می‌شود، از اردیبهشت ماه به محض اینکه مجوز شروع فعالیت از ستاد ملی کرونا صادر شد ورزشکاران تمرینات خود را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی شروع کرده‌اند.
وی ادامه داد: با راه‌اندازی پایگاه قایقرانی در دریاچه شورابیل اردبیل این استان به یکی از قطب‌های رشته ورزشی قایقرانی در کشور تبدیل خواهد شد.
رییس هیات قایقرانی استان اردبیل گفت: امسال برای اولین بار در مسابقات لیگ کشور در رشته رویینگ تیم استان اردبیل شرکت خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز