انتخاب استاد دانشکده علوم ریاضی به عنوان استاد ممتاز دانشگاه یزد

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۴:۴۰:۳۸
کد خبر: ۱۰۷۸۹۲۳
انتخاب استاد دانشکده علوم ریاضی به عنوان استاد ممتاز دانشگاه یزد
​شورای انتخاب استاد ممتاز دانشگاه یزد دکتر بیژن دواز عضو هیأت علمی دانشکده علوم ریاضی، را به عنوان اولین استاد ممتاز این دانشگاه انتخاب و معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "دکتر ولی درهمی" معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با اعلام خبر انتخاب استاد ممتاز دانشگاه یزد گفت: دکتر بیژن دواز عضو هیأت علمی دانشکده علوم ریاضی  عنوان اولین استاد ممتاز این دانشگاه انتخاب شدند.

وی افزود: این انتخاب بر اساس پیشنهاد دانشکده علوم ریاضی و پردیس علوم و پس از طی مراحل لازم، در شورای انتخاب استاد ممتاز دانشگاه انجام شد.

درهمی اظهار داشت: به منظور بزرگداشت و ارج نهادن به استادان برجسته دانشگاه، اعضای هیأت علمی با مرتبه استادی که به مقام شامخ علمی و پژوهشی در سطح ملی و یا بین‌المللی رسیده‌اند و دارای کیفیت آموزشی و حسن شهرت اخلاقی و معنوی هستند، طبق ضوابط مشخص به عنوان استاد ممتاز انتخاب و درجه استاد ممتازی دانشگاه به آنان اعطا می‌شود.

به گفته وی، بر اساس معیارهای مشخص‌شده در آیین نامه، بخشی از ویژگی¬های استاد ممتاز بدین شرح است: استاد ممتاز می‌بایست در فعالیت¬های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی موفق به کسب امتیازات لازم شود.

 در حوزه فعالیت¬های آموزشی از حداقل ۱۰ سال سابقه تدریس پس از نیل به مرتبه استادی برخوردار و راهنمایی حداقل ۱۰ دانش آموخته در سطح دکتری تخصصی و 20 دانش آموخته در سطح کارشناسی ارشد را عهده دار بوده باشد.

 در حوزه پژوهش و فناوری لازم است حداقل 250 امتیاز از تألیف کتاب و مقالات اصیل پژوهشی در نشریات معتبر را کسب نموده و علاوه بر 100 استناد معتبر در سطح بین‌المللی ، در زمینه فعالیت¬¬های علمی و اجرایی حداقل¬های لازم را داشته باشد.

شورای انتخاب استاد ممتاز مرکب از رئیس دانشگاه به عنوان رئیس شورا، معاون پژوهش و فناوری به عنوان نایب رئیس و دبیر شورا، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی،  سه نفر از شخصیت¬های برجسته علمی پژوهشی کشور و سه استاد تمام دانشگاه است.  

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز