استاندار :

۱۱ هزار هکتار باغ تا پایان سال در کردستان احداث می‌شود

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۵:۰۹:۳۶
کد خبر: ۱۰۸۳۰۷۹
۱۱ هزار هکتار باغ تا پایان سال در کردستان احداث می‌شود
استاندار کردستان از احداث ۱۱ هزار هکتار باغ در پایاب سدها و آب های مرزی تا پایان سال جاری در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، بهمن مرادنیا در دیدار با معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: تا پایان دولت قرار است که ۱۶ هزار و ٨۰۰ هکتار از اراضی کردستان به باغ تبدیل شود که از این میزان ۱۱ هزار هکتار تا پایان سال و در دو فاز به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه در آذرماه پنج هزار هکتار و تا پایان سال نیز شش هزار هکتار دیگر از زمین های موجود در پایاب سدها و محدوده آب های مرزی استان به باغ تبدیل می شود، ادامه داد: برای احداث این میزان باغ هم اکنون ۵۴ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که این رقم تا پایان سال به ۹۰ میلیارد تومان افزایش می یابد.
مرادنیا اضافه کرد: غیر از ۹۰ میلیارد تومان اعتباری که تا پایان سال در این طرح هزینه می شود تاکنون ۳۲۰ میلیارد تومان دیگر برای تامین زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز دیگر هزینه شده است.
استاندار کردستان با تاکید بر اینکه در استان آب مورد نیاز برای تبدیل اراضی دیم به آبی و احداث باغات میوه فراهم است، اظهار داشت: بی گمان تبدیل اراضی دیم به آبی و احداث باغات می تواند علاوه بر افزایش درآمد مردم و ارزش‌افزوده در تولید نیازمندی های کشور با افزایش تولید کمک کند.
مرادنیا ابراز امیدواری کرد با اراده ای که در وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد بخش زیادی ازعقب ماندگی های استان در حوزه کشاورزی جبران شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز