دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان :

مرکز مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان در استان سمنان افتتاح شد

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۴:۴۲:۰۶
کد خبر: ۱۰۸۵۱۶۲
مرکز مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان در استان سمنان افتتاح شد
فعالیت مرکز مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان در استان سمنان با هدف کاهش جمعیت کیفری و آسیب های اجتماعی روز دوشنبه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در آیین افتتاح مرکز مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان در سمنان ابراز داشت: طرح استفاده از پابندهای الکترونیکی در راستای سیاست‌های قوه قضاییه مبنی بر زندان‌زدایی اجرا شده است.

محمد شریف ابراهیمی تصریح کرد: طرح استفاده از پابندهای الکترونیکی شامل افراد مرتکب جرایم خطرناک یا جرایم درجه یک نمی‌شود.

وی اضافه کرد: زندانیان دارای پابند الکترونیکی، از زندان خارج می شوند و مجاز به تردد در محدوده تعیین شده به وسیله قاضی پرونده هستند و اگر محکوم تدابیر و دستورات قضایی را رعایت نکند، در اجرای حکم او تجدید نظر می‌شود.

پابند الکترونیک جایگزین حبس

سرپرست اداره کل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان نیز در این آیین گفت: پابندهای الکترونیکی از طریق سازمان زندان‌ها به استان سمنان اختصاص داده شده و  با شناسایی زندانیان واجد شرایط، از امروز پابندهای الکترونیکی نصب و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امید کهربایی اظهار داشت: با تشخیص مراجع قضایی از پابندهای الکترونیک به عنوان مجازات جایگزین حبس استفاده خواهد شد و مرجع قضایی حوزه مجاز حضور فرد را تعیین می‌کند.

وی با بیان این که مطابق آیین‌نامه، این پابندها برای افراد دارای جرائم سنگین استفاده نمی‌شود گفت: محکومانی که به حبس‌های زیر یکسال محکوم می‌شوند، به جای گذراندن دوره محکومیت در زندان، با پابند الکترونیک دوره محکومیت را می‌گذراند و حتی این طرح برای متهمان تحت قرار نیز اجرا خواهد شد.

سرپرست اداره کل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان با بیان این که مانیتورینگ این طرح در مرکز استان است، گفت: به دلیل شکل قرارگیری پابند به هیچ عنوان توسط دیگران قابل مشاهده نیست، افراد می توانند در جامعه حضور داشته باشند و به صورت الکترونیکی مورد نظارت قرار بگیرند.‌

اجرای طرح مراقبت الکترونیکی از زندانیان در استان سمنان با استفاده از پابند الکترونیکی برای یک زندانی از زندان شاهرود آزاد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز