آمار بالای مبتلایان به کرونا در اردبیل

اردبیل دارای بالاترین آمار بستری از ابتدای کرونا تاکنون/۴۳۷ مبتلا در بیمارستان

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۵۹۳۶
اردبیل دارای بالاترین آمار بستری از ابتدای کرونا تاکنون/۴۳۷ مبتلا در بیمارستان
رکورد بستری همزمان بیماران کووید.۱۹ در استان اردبیل در ادامه روند صعودی شیوع کرونا با بستری شدن ۴۳۷ فرد مبتلا در شبانه‌روز گذشته شکست.

به گزارش برنا،استان اردبیل هم‌اینک در زمینه شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و بر اساس آخرین گزارش اعلام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی این استان، شهرستان‌های اردبیل و مشگین‌شهر در وضعیت مشکی، خلخال و پارس‌آباد در وضعیت قرمز، بیله‌سوار، سرعین و نیر در وضعیت نارنجی و اصلاندوز، گرمی، نمین و کوثر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش شیوع بیماری کرونا در این استان در ادامه موج سوم همه‌گیری کووید.۱۹ گفت: در شبانه‌روز گذشته علاوه بر جان باختن ۶ نفر از بیماران، ۷۶ فرد جدید مبتلا به کووید.۱۹ نیز در مراکز درمانی این استان بستری شدند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده با بیان این که ظرفیت مراکز درمانی استان اردبیل برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است، افزود: تعداد جانباختگان کرونا در این استان از زمان شیوع این بیماری تاکنون به ۸۱۱ نفر رسیده است.

وی با اشاره به ترخیص ۶۶ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان اردبیل پس از بهبودی نسبی در ۲۴ ساعت گذشته اظهارداشت: هم‎اکنون ۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونای بستری در مراکز درمانی این استان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا به ویژه در فصل پاییز باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک را رعایت کنند.

وی همچنین گفت: با توجه به افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در سراسر کشور و فرارسیدن فصل سرد سال و احتمال همزمانی این بیماری با آنفلوآنزا، لازم است که اهالی استان دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل وضعیت این استان را درباره شیوع کرونا، بحرانی خواند و اضافه کرد: روند رو به صعود شیوع کرونا هر روز ادامه دارد و بدون همراهی و رعایت مردم این فرایند قابل کنترل نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز