سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز :

کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در فردیس افتتاح می‌شود/ ساخت "باغ کتاب" کرج در بلاتکلیفی است

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۰۹:۵۱:۵۰
کد خبر: ۱۰۸۶۰۲۵
کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در فردیس افتتاح می‌شود/ ساخت باغ کتاب کرج در بلاتکلیفی است
سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز گفت: علیرغم ظرفیت‌های موجود در البرز و بافت جمعیتی ، فعالیت ساخت و راه‌اندازی کتابخانه‌های جدید در این استان بسیار محدود است و برخی از پروژه‌ها نیز معطل و یا متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز،هادی آشتیانی با اشاره به ضرورت حضور خیّرین در امر کتابخانه‌سازی گفت: یکی از پروژه‌های خیّرساز در حال ساخت استان، در روستای عرب‌آباد خسروی است که توسط یکی از خیّرین، زمینی را به متراژ ۲۸۰ متر اهدا کرده و در یک طبقه کتابخانه با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی در حال ساخت است و امیدواریم در اوایل سال ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی در مورد پروژه کتابخانه مهدی‌آباد چهارباغ نیز افزود: این کتابخانه در دو طبقه به متراژ ۶۸۰ مترمربع ساخته شده که با وجود پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی راکد مانده و این در حالیست که این منطقه هم‌جوار با دو زندان قزلحصار و ندامتگاه کرج و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی بالا، حتی یک مرکز فرهنگی ندارد و وجود پروژه فوق برای احیای فرهنگ این منطقه یک ضرورت لازم الاجراست.

این مسوول با بیان اینکه شهرستان طالقان فاقد کتابخانه است، ادامه داد: حدود سال 95 پروژه عمومی کتابخانه ای این شهر توسط شهرداری از محل تملک دارایی  استان به متراژ یکهزار و 95 متر مربع در 2 طبقه در حال ساخت بود و به پیشرفت 40 درصدی نیز رسید ولی بازهم متاسفانه به دلیل  عدم تزریق منابع مالی در سال 98، متوقف شد و اکنون با همکاری و مشارکت خیرین طالقانی در تلاش هستیم که مراحل تکمیلی پروژه را به پایان برسانیم .

آشتیانی همچنین از  افتتاح 2 باب کتابخانه در شهرستان فردیس همزمان  با هفته کتاب و کتاب‌خوانی نیز خبر داد  و افزود:  نخستین کتابخانه تخصصی استان البرز در حوزه کودک و نوجوان با عنوان" قاصدک "با متراژ ۱۱۲ مترمربع  با حدود ۶ میلیارد ریال اعتبار و کتابخانه عمومی  المهدی در طبقه فوقانی مسجد جامع این شهرستان  با متراژ ۲۵۴ مترمربع و حدود سه میلیارد ریال اعتبار افتتاح می‌شوند.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز به پروژه کتابخانه  مشکین دشت  نیز  اشاره  کرد و گفت: این پروژه نیز توسط یک خیر به متراژ 280 متر و  با 35 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت  است و کتابخانه عمومی مقدس اردبیلی فردیس نیز توسط خیر دیگری در حال گسترش بناست.

وی ادامه داد: در حوزه شهرستان  کرج  نیز کتابخانه عمومی ماهدشت با متراژ یکهزار و 100 در 2 طبقه آغاز شده که حدود 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در شهرستان نظرآباد نیز کتابخانه عمومی امام جعفر صادق (ع) به علت قدیمی بودن باید تخریب و از نو ساخته شود. اما  به خاطر مسائل مالی متوقف شده است.

این مسئول در پایان  به وضعیت کتابخانه مرکزی البرز تحت عنوان باغ کتاب  اشاره کرد و گفت: این پروژه سال گذشته توسط شهرداری در پنج طبقه  به ابعاد 10 هزار متر مربع  کلنگ زنی شد که انتظار داریم با جدیت شهرداری برای اجرای این پروژه بر طبق بازه‌ی زمانی تعیین شده، این باغ کتاب نیز تکمیل گردد. ساخت کتابخانه مرکزی در البرز نیاز اساسی شهروندان  بوده و  برای این پروژه اعتبار 55 میلیارد تومان توسط استانداری و شهرداری در نظر گرفته شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز