رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان:

ابلاغ ۱۸۲ میلیارد تومان به پروژه های ملی در لرستان / تصویب ۳۵ محور پژوهشی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۱:۵۷:۵۹
کد خبر: ۱۰۸۷۳۸۹
ابلاغ ۱۸۲ میلیارد تومان به پروژه های ملی در لرستان / تصویب ۳۵ محور پژوهشی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان
سمانه حسن‌پوراز تصویب 35 محور پژوهشی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛حسن‌پور با اشاره به  جلسه اخیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان،اظهار کرد: بنا به دستور استاندار لرستان کارگروه پژوهش استان برابر دستورالعمل‌هایی که رسیده است باید هر فصل جلسه‌ای در راستای پی‌گیری امور مربوطه داشته باشد.

او با اشاره به اینکه برای تعیین اولویت‌های پژوهشی استان ۶ کمیته مطابق شورای عالی عتف تشکیل داده‌ایم، افزود:  35 محور پژوهشی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب رسید.

حسن پور تصریح  کرد: این محورها ابتدا در 6 کمیته تخصصی تصویب شده بود و سپس با اخذ مصوبه کارگروه پژوهش استان نهایتا در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم از ظرفیت علمی و دانش اساتید دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی استان در راستای تشکیل اعضای کارگروه پژوهش استفاده کنیم،خاطر نشان کرد: مابقی پژوهش ها طبق دستورالعمل بند (ز) تبصره 9 قانون بودجه، ان شالله طی خواهد شد و از طریق فراخوان عناوین مربوط به محورها توسط پژوهشگران انتخاب و انجام خواهند گرفت.

او با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم در سال ۱۴۰۰ زودتر فعالیت‌های پژوهشی را آغاز نمائیم و در واقع فرصت بیشتری داشته باشیم حسب نظراستاندار محترم عناوین فعالیت‌های پژوهشی برای دو سال برنامه‌ریزی می شود،گفت: توسعه فناوری نرم‌افزار، تحلیل ریسک مدارس، زیست‌پذیری و پایداری روستایی، مدیریت بهتر بحران در شرایط خاص و … از جمله محورهای پژوهش هستند که       می بایست در گام بعدی  به عنوان پژوهشی، تبدیل شوند.

حسن پور  با بیان اینکه تاکنون تهاتر170میلیارد تومان از طریق پروژه های استانی به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام شده است، ایادآورشد: این درواقع فرصت خوبی برای تسویه بدهی های دولت می باشد.

او گفت: همچنین 182 میلیارد و 700 میلیون تومان با تخصیص صد در صد برای برخی از پروژه های ملی  استان لرستان پیگیری  شده است که  خوشبختانه منجر به نتیجه شده و مبالغ آنها توسط جناب آقای دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشورابلاغ شده است و در حوزه حمل و نقل پروژه راه آهن ازنا - الیگودرز، محورهای چهار خطه سلسله، دلفان،کوهدشت، ازنا و شازند و برخی پروژه های دیگر منجمله موزه دفاع مقدس، تقاطع غیر همسطح دانشگاه لرستان، سد کمندان و سد تاج امیر به استان لرستان ابلاغ شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز