دیابتی‌ها مراقبت از خود برابر کرونا را افزایش دهند

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۰:۴۳:۳۶
کد خبر: ۱۰۸۷۹۳۸
دیابتی‌ها مراقبت از خود برابر کرونا را افزایش دهند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: افراد مبتلا به دیابت با توجه به ریسک بالای خطرپذیری نسبت به دیگر اشخاص برای ابتلا به بیماری کووید ۱۹ باید مراقبتهای خود را برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری با حساسیت بیشتری افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر جواد صادقی نسب افزود: افراد مبتلا به بیماری دیابت از سطح امینی پایین‌تری نسبت به سایر افراد برخوردارند از این رو مراقبتهای آنان برای مقابله با بیماریها و به خصوص کرونا باید در سطح بالاتری قرار داشته باشد و با حساسیت بیشتری مسائل پیشگیرانه را مانند رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، پرهیز از حضور در اجتماعات و تماس با افراد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ رعایت کنند.

وی ادامه داد: در صورتی که بیماران دیابتی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شوند احتمال ابتلای آنان به نوع بدخیم این بیماری زیاد است و لذا باید نسبت به هر گونه علائم مشکوک به بیماری کووید ۱۹ حساس و به پزشک مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: ۱۱ درصد از جمعیت بالای ۲۵ سال کشور معادل ۵.۵ میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند و این میزان در مناطق تابعه این دانشگاه (گناباد و بجستان) پنج درصد است و سه هزار و ۲۰۰ نفر در این شهرستانها مبتلا به دیابت هستند و تحت درمان قرار دارند.

صادقی نسب با اشاره به اقدامات معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد برای ارایه خدمات به بیماران دیابتی افزود: در کنار اقدامات فرهنگی و آموزش در ارتباط با مخاطرات بیماری دیابت در پایگاهها و مراکز بهداشت شهری و روستایی، خدمات درمانی لازم هم به آنان ارایه می شود.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس همه گیر کرونا و برای پرهیز از حضور بیماران دیابتی در مراکز بهداشتی و درمانی سعی شده که این خدمات به صورت تلفنی انجام شود و درمان و معاینه آنان از راه دور و یا با بهره گیری از بستر فضای مجازی فراهم شود.

او اضافه کرد: پیگیریهایی نیز با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گناباد برای معاینه رایگان بیماران مبتلا به دیابت از نظر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در دست انجام است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز