شهردار یزد خبر داد:

آغاز جشنواره « شهر خوب برای بچه های خوب» در یزد

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۱۰:۵۰:۳۶
کد خبر: ۱۰۸۸۴۲۹
آغاز جشنواره « شهر خوب برای بچه های خوب» در یزد
شهردار یزد از آغاز جشنواره « شهر خوب برای بچه های خوب» خبر داد و گفت: این جشنواره تا ۳۰ آبان ماه جاری در فضای مجازی با توجه به شیوع ویروس کرونا برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "جمال‌الدین عزیزی" شهردار یزد در گفت وگوی برخط(آنلاین) با خبرنگاران افزود: جشنواره یادشده شامل بخش‌های مسابقات انشا، نقاشی، سلفی، خلاقیت‌های مهارتی، کتاب و کتابخوانی، وبینارهای تخصصی و برنامه‌های تفریحی برای کودکان و نوجوانان است. 

وی اظهار داشت :برنامه‌های جشنواره هر شب از ساعت ۱۸ بر بستر صفحات یزد فرهنگ (@yazdfarhang) و شهرداری یزد (yazdshahr@) در اینستاگرام به صورت زنده پخش می‌شود.

عزیزی ادامه داد :بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که وزارت کشور با یونیسف ( صندوق کودکان ملل متحد) منعقد کرده است در رابطه با دستیابی شهرها به برند شهر دوستدار کودک، یزد نیز مانند شهرهای مختلف برنامه‌ها و اقدامات خوبی را  انجام داده  است و در قالب یک طرح جامع به وزارت کشور ارسال شد.

وی با بیان اینکه در تیرماه سال جاری یزد به عنوان یکی از ۱۲ شهر نمونه آزمایشی (پایلوت )دوستدار کودک انتخاب شد گفت: در این زمینه اداره شهر دوستدار کودک در معاونت شهرسازی شهرداری تشکیل شد و طرح هایی در این زمینه برنامه‌ریزی و تدوین شد که برخی از آنها در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه شیوع کرونا موجب شد که برنامه‌ها به صورتی که مد نظر بود انجام نشود با این حال هدف، ایجاد شهری دوستدار کودک است که عدالت در برخورداری امکانات شهری در این زمینه مورد تاکید است به گونه‌ای که کودکان فارغ از نژاد، جنسیت، نوع زندگی و غیره در یک شهر سالم و پایدار از امکانات موجود در شهر استفاده کنند و از استعدادهای آنها نیز بهره ببریم.

عزیزی گفت: برنامه‌های هفته کودک در حال حاضر در فضای مجازی در حال اجراست  البته این دغدغه ما هم هست که ممکن است همه کودکان شهر به فضای مجازی به صورت مستمر دسترسی نداشته باشند.  

شهردار یزد افزود: تمامی  سازمان‌ها و مناطق شهرداری یزد باید در برنامه‌های خود  الزام شهر دوستدار کودک را در نظر بگیرند و این برنامه‌ها پس از تصویب به اطلاع عموم برسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز