شکارچی سابقه‌دار و حرفه‌ای سر انجام شکار شد

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۱۳:۰۰:۳۵
کد خبر: ۱۰۸۸۶۳۷
شکارچی سابقه‌دار و حرفه‌ای سر انجام شکار شد
محیط زیست مازندران اعلام کرد که یک شکارچی سابقه‌دار و حرفه‌ای اهل نوشهر که دارای حکم محکومیت و متواری بود ، هنگام تلاش برای شکار غیرمجاز در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی دستگیر و روانه زندان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران ، محیط بانان منطقه حفاظت شده البرز مرکزی طی گشت و کنترل متوجه حضور یک فرد متخلف شدند که پس ازشناسایی مشخص شد، این متخلف همان شخصی است که سال گذشته به جرم شکار غیرمجاز دستگیر و محکوم شده و در حال حاضر متواری بوده است.

بر اساس این گزارش ، ماموران یگان حفاظت محیط زیست نوشهر بعد ازچندین ساعت تعقیب وگریز شبانه موفق به غافلگیر نمودن وی شده که در این لحظه فرد متخلف اقدام به تیراندازی به سمت ماموران کرد که محیط بانان از درگیری اجتناب کرده و پس از هماهنگی با دادگاه کجور، با همکاری وحضور ماموران نیروی انتظامی، فرد متخلف در مخفیگاهش دستگیر و روانه زندان شد.

مرداد ماه امسال هم سه شکارچی غیرمجاز که یک راس بزکوهی را در شهرستان نوشهر شکار کرده بودند ، با صدور حکم دستگاه قضایی به پرداخت ۵۰ میلیون تومان غرامت و دو سال زندان محکوم شده بودند. این افراد خرداد ماه سال ۹۸ در جنگل های مرتفع  اطراف روستای زانوس ندر حین شکار حیات وحش توسط ماموران محیط زیست شناسایی و دستگیر شده بودند. از این افراد لاشه یک راس "بزکوهی "، چها راس "کلچه " و نیز یک قبضه سلاح برنو ، دوربین و دیگر ادوات شکار کشف شده بود که دادگاه آنها را در مجموع به چهار سال زندان محکوم کرد.

محیط زیست مازندران هرگونه شکار در استان را طی سال جاری به خاطر شرایط کرونایی ممنوع و اعلام کرد که در سال جاری هیچ مجوز شکاری هم صادر نخواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز