معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز خبرداد:

انجام آزمایش رایگان قند وچربی خون در پایگاه‌های سلامت/افراد بالای ۳۰ سال مراجعه کنند

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۰۹:۳۳:۳۷
کد خبر: ۱۰۸۹۰۰۲
انجام آزمایش رایگان قند وچربی خون در پایگاه‌های سلامت/افراد بالای ۳۰ سال مراجعه کنند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز از انجام رایگان آزمایش قند وچربی خون در مراکز سلامت خبرداد وگفت: براساس مطالعه صورت گرفته شیوع دیابت در استان البرز 15.6درصد در جمعیت زنان بالای 25سال و 10 درصد در جمعیت مردان بالای 25 سال است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، دکتر شهاب مستوفی اظهار کرد: همگام با مراقبت های ادغام یافته بیماری های غیرواگیر در نظام سلامت، برای شناسایی بیماری دیابت در افراد بالای 30 سال، در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت آزمایش قند و چربی به صورت رایگان انجام می شود.

پس از شناسایی، افراد مبتلا به دیابت ، فشارخون بالا، چربی خون بالا  و چاقی توسط تیم سلامت متشکل از مراقبان سلامت، بهورزان، پزشکان، و کارشناسان تغذیه مراقبت و پیگیری می شوند.

وی افزود: 80 درصد مبتلایان به دیابت از بیماری خود آگاهی دارند، 73.5  درصد مبتلایان تحت پوشش هستند و یک سوم مبتلایان مراقبت موثر دریافت می کنند.

دکتر مستوفی افزود :  با توجه به شیوع کووید -19 و نقشی که بیماری دیابت به عنوان بیماری زمینه ای در بروز موارد شدید و مرگ و میر در بیماران مبتلا به کرونا دارد، اهمیت شناسایی و مراقبت زودتر بیماران مبتلا به دیابت بیشتر از پیش احساس می شود.

این مسئول حوزه بهداشت ودرمان البرز تصریح کرد: افراد بالای 30 سال می‌توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از خدمات رایگان غربالگری دیابت در مراکز خدمات جامع سلامت استفاده کنند.

دکتر مستوفی در پایان گفت: به افراد مبتلا به دیابت نیز توصیه می شود با مصرف منظم داروهای خود طبق نظر پزشک و بررسی منظم قند خون بیماری خود را تحت کنترل قرار داده و درصورت عدم کنترل قند خون با رعایت پروتکل های بهداشتی برای ویزیت پزشک به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز