مناسب سازی معابر یزد با اصلاح مهندسی رفع می شود

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۲۰:۵۸:۰۹
کد خبر: ۱۰۸۹۴۴۰
مناسب سازی معابر یزد با اصلاح مهندسی رفع می شود
مدیر حوزه مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد با اشاره به لزوم مناسب سازی معابر و محیط شهری گفت: اصلاح مسیر گردشگری معلولان و معابر عمومی مرکز استان با اصلاح فنی طرح ها رفع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "محمد مرزبان" مدیر حوزه مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد روز سه شنبه در نشست کمیته مناسب سازی محیط شهری یزد افزود: در راستای رفع موانع و نابسامانی‌های موجود و فراهم کردن مسیرهای مناسب برای معلولان ضرورت‌ بازنگری، اصلاح و رعایت ضوابط و دستورالعمل‌ها و  از تجارب ارزنده سایر شهرهای کشور باید بهره برد. 

وی خاطرنشان کرد: با بررسی بهترین طرح ها و الگوهای سایر مناطق  برای مناسب سازی مسیرهای حرکتی معلولان و سایر عابران پیاده و سهولت دسترسی و ترددهای عرضی و طولی به مرحله اجرا گذاشته شود.
مرزبان ادامه داد: در نشست های مختلف تمامی طول مسیر هفت خوان، از میدان همافر تا مسجد جامع مورد بررسی قرار گرفت و نظر نهایی پس از تصویب نهایی اجرایی  شد.
وی با بیان اینکه موانعی در میدان همافر وجود دارد که برای رفع آن نیاز به ایجاد تغییر هندسی میدان است افزود: در بلوار شهید صدوقی، تقاطع خیابان شهید عابدی و خیابان شهید خلیل حسن بیگی و و میدان آزادی (باغ ملی) نیز تغییراتی به منظور مناسب سازی مسیر نیاز است که در صورت تصویب طرح، اعمال می‌شود .
مدیر حوزه مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد تصریح کرد: در مناسب سازی میدان آزادی، جانمایی خطوط عابر پیاده مدنظر است و اصلاح هندسی در این میدان صورت نخواهد گرفت  میدان شهید بهشتی نیز نیازی به اصلاح هندسی ندارد و تنها موضوع جانمایی خط کشی عابر پیاده در ابتدای خیابان فرخی و ابتدای خیابان دهم فروردین مدنظر است.

 مرزبان خاطرنشان کرد: مناسب سازی تفاطع خیابان شهدا و خیابان حضرت امام(ره) همچنین تقاطع خیابان مهدی، خیابان امام و خیابان مسجد جامع نیز مورد بررسی قرار گرفت و طرح مطرح شده به صورت کامل به تصویب رسید.
وی با بیان بازدیدهای میدانی توسط کارشناسان از مسیرهای یادشده ، افزود: تلاش ما فراهم آوردن شرایطی مناسب برای طی مسیر افراد معلول و سایر عابران پیاده است و این مهم به عنوان یک دستورکار ویژه مدنظر شهرداری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز