رییس دانشگاه یزد:

دانشگاه‌های کارآفرین، حل معضلات جامعه و صنعت را در دستور کار دارند

۱۳۹۹/۰۸/۳۰ - ۲۰:۳۱:۴۰
کد خبر: ۱۰۹۰۷۳۵
دانشگاه‌های کارآفرین، حل معضلات جامعه و صنعت را در دستور کار دارند
رییس دانشگاه یزد با بیان اینکه امروز صحبت از دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم است گفت: دانشگاه‌های کارآفرین علاوه بر مسئولیت اجتماعی، حل معضلات جامعه و صنعت را در دستور کار خود دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه یزد دکتر "قاسم برید لقمانی" رییس دانشگاه یزد در آیین معارفه نودانشجویان دانشگاه که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه به صورت مجازی برگزار شد با اشاره به رشد، شکوفایی و موفقیت‌های چشمگیر دانشگاه یزد درعرصه‌های ملی و بین‌المللی گفت: استمرار و ارتقای این مسیر، نیازمند مراقبت، تلاش و همدلی بیشتر همگان خصوصا دانشجویان بوده و اینک پرچم این حرکت مبارک تحویل دانشجویان نوورود داده می‌شود.

لقمانی ضمن توصیه نودانشجویان به یادگیری عمیق و نه حفظ کردن مطالب درسی، اظهارداشت: فرصت‌های شغلی و کارهای اداری بسیار کم و با درآمد ناکافی است لذا در گردونه رقابت کسی موفق است که با تکیه بر پایه علمی قوی خود و به محصول رساندن ایده‌های نوآورانه در قالب شرکت‌های دانش بنیان، علاوه بر اشتغال و کارآفرینی برای خود و دیگران گره‌گشای مشکلات کشور نیز باشد.

رئیس دانشگاه یزد اظهار داشت: درکارگاه‌های نوآوری دانشگاه یزد ضمن استقبال از ایده‌های فناورانه دانشجویان برای ساخت و به محصول رساندن ایده‌ها کمک‌های بلاعوض نیز صورت می‌پذیرد.

وی با تاکید بر لزوم تک‌بعدی نبودن دانشجویان، خواستار مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه شد و افزود: کانون‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و روابط عمومی دانشگاه از همکاری دانشجویان خلاق در زمینه‌های ایده پردازی، ساخت انیمیشن، نویسندگی و گویندگی و همچنین همکاری با تیم‌های ورزشی و سایر فعالیت‌های فوق برنامه استقبال می‌کنند.

لقمانی بیان داشت: دانشجویان نباید فرصت یادگیری حداقل یک زبان خارجی، نرم افزارها و دروس علمی مورد نیاز رشته خود را از دست بدهند.

وی با توجه به اینکه امروز صحبت از دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم است اضافه کرد : دانشگاه‌های کارآفرین علاوه بر مسئولیت اجتماعی، حل معضلات جامعه و صنعت را در دستور کار خود دارند.

رئیس دانشگاه یزد درپایان از دانشجویان تحصیلات تکمیلی خواستار انتخاب موضوع پایان نامه و رساله درسی خود در راستای تقاضای واقعی جامعه و صنعت و در جهت حل مشکلات کشور شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز