رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج:

لغو قرارداد شرکت واگن سازی منطقی ترین اقدام ممکن بود/ در بازنگری طرح ۶ ایستگاه حذف شد

۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۱۰:۵۹:۰۲
کد خبر: ۱۰۹۰۹۴۲
لغو قرارداد شرکت واگن سازی منطقی ترین اقدام ممکن بود/ در بازنگری طرح ۶ ایستگاه حذف شد
رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج ضمن توضیح در خصوص لغو قرارداد شرکت واگن سازی گفت: لغو این قرارداد به صرفه ترین و منطقی ترین اقدام ممکن برای شهر کرج بود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، علی اصغر صلواتی اظهار کرد: این قرارداد در ابتدا برای 120 تعداد واگن با شرکت مادرتخصصی قطارهای شهری منعقد شده بود که پس از منحل شدن این شرکت تمامی قراردادها به شهرداری ها احاله داده شد.

وی تصریح کرد: باتوجه به بررسی هایی که انجام شد به این نتیجه رسیدیم قیمت یک میلیون و صد هزار یورو برای هر واگن قراردادی سنگین برای شهرداری بود که بدون شک برای پرداخت با مشکلاتی مواجه می شدیم.

این مسئول با بیان اینکه تعداد 120 واگن مورد نیاز شهر کرج نبوده است خاطرنشان کرد: در این قرارداد میزان تقاضای مردم در کرج باید به عنوان معیار قرارداده می شد چراکه نیاز شهر به مراتب پایین تر از این تعداد است.

صلواتی در خصوص ضرر و زیان ناشی از این قرارداد گفت: هنوز هیچ پرداختی انجام نشده و درحال حاضر فقط فسخ قرارداد را اعلام کرده ایم.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج با بیان اینکه 6 ایستگاه مترو ضرورت اجرا پیدا نکرده است گفت: بر اساس بازنگری های انجام شده مقرر شد تا ایستگاه ها بر اساس نیاز مردم راه اندازی شوند و بر همین معیار 6 ایستگاه دارای جمعیت کمتر از 2 هزار نفر است که طبیعتا ضرورتی برای اجرا پیدا نکرده است.

صلواتی تصریح کرد: متأسفانه در ابتدای امر که مطالعات میدانی پروژه قطار شهری انجام شد برخی جزئیات لحاظ نشد و بعدها با بازنگری طرح به این نتیجه رسیدیم که باید اعتبارات موجود را معیار قرار دهیم و فواصل کمتر از 800 متر نیازی به ایستگاه مترو ندارد.

وی در خصوص درآمدزایی مترو و تأمین هزینه های آن خاطرنشان کرد: اصلی ترین هدف از ایجاد قطارشهری افزایش رفاه مردم و سهولت در رفت و آمد شهروندان است. ایستگاه های مترو محل خوبی برای ایجاد برخی مشاغل و غرفه ها جهت تأمین هزینه ها است و قطعا از این ظرفیت نیز استفاده خواهد شد اما نکته واضح این است که هزینه های نگهداری مترو چندین برابر درآمدهای آن است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز