معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل:

نظارت گشت های تلفیقی بر بازار تشدید می شود

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۱۳:۴۷:۵۰
کد خبر: ۱۰۹۱۷۷۰
نظارت گشت های تلفیقی بر بازار تشدید می شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل از تشدید نظارت تیم های تلفیقی بر بازار با مشارکت بسیج ، دادستانی و صنعت ، معدن و تجارت خبر داد.

به گزارش برنا، ارژنگ عزیزی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان تصریح کرد: در سطح شهرستان های استان نیز این تیم ها تشکیل و بازرسی از بازار با هدف جلوگیری از افزایش قیمت خودسرانه، احتکار و تخلف انجام می شود.

وی با بیان اینکه تیم های گشت و کنترل بر بازار با همکاری بسیج و دادستانی افزایش می یابد ، از برخورد شدید با متخلفان با ورود دادستان خبر داد.

عزیزی نظارت بر عملکرد نانوایی ها را از جمله مهم ترین اقدامات تیم های بازرسی عنوان کرد و گفت: با توجه به تفاوت قیمت آرد سهمیه ای و آزاد نظارت بر این بخش بیشتر شده و لازم است نانوایان توجه به  ساعت پخت و کیفیت را مد نظر قرار دهند.

معاون استاندار اردبیل همچنین به افزایش قیمت مرغ در چند روز اخیر اشاره کرد و از تلاش برای جلوگیری از افزایش قیمت این کالای اساسی خبر داد.

وی گفت: بر اساس آمارهای استخراج شده نیاز استان به مرغ روزانه حدود ۹۰ تن بوده و این در حالی است که میزان کشتار مرغ کمتر از ۷۰ تن شده است.

عزیزی افزود: این موضوع نشانگر خروج مرغ زنده از استان بوده که تلاش می شود با همکاری تولیدکنندگان نیاز استان تامین و تولیدات مازاد از استان خارج شود.

معاون استاندار اردبیل هماهنگی برای تامین نهاده های دامی برای تولیدکنندگان و افزایش جوجه ریزی را از جمله برنامه ریزی هایی دانست که با هدف جلوگیری از کمبود مرغ در ماه های آینده انجام می شود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نیز در این جلسه با تاکید بر مقابله جدی با متخلفان و مسببان گرانفروشی گفت: در حال حاضر زمان مماشات با سارقان رزق و روزی مردم به سر آمده و با هر فرد متخلف به شدت برخورد می شود.

عبدالله طباطبایی افزود: بسیاری از گرانفروشی ها ناشی از تحریم ها نبوده و نیازمند مدیریت و نظارت است.

وی بیان کرد: در رابطه با  بحث آرد و نان با کسی تعارف نداریم و با همکاری نیروهای بسیج و گشت های تلفیقی متخلفان را شناسایی می کنیم.

طباطبایی  افزود: در صورت محرز شدن تخلفات در نانوایی ها از قبیل کم فروشی، بی توجهی به کیفیت و یا فروش آرد سهمیه برخوردهای قانونی صورت گرفته و واحد مربوطه پلمپ می سود.

در این جلسه رئیس سازمان صنعت ، معدن تجارت ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، معاون سپاه حضرت عباس ع استان و حاج نوری نماینده مرغداران استان نظرات خود را در خصوص علت افزایش قیمت و نحوه کنترل بازار ارائه کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز