شهردار میبد:

انسجام و هماهنگی میان شهرداری و میراث می تواند اثرات خوبی در ساماندهی و هویت بخشی بافت تاریخی داشته باشد

۱۳۹۹/۰۹/۰۳ - ۱۸:۴۸:۳۹
کد خبر: ۱۰۹۲۵۴۵
انسجام و هماهنگی میان شهرداری و میراث می تواند اثرات خوبی در ساماندهی و هویت بخشی بافت تاریخی داشته باشد
رئیس جدید میراث فرهنگی شهرستان میبد در دیدار با شهردار میبد به موضوع مشارکت بین این دو نهاد اشاره و خواستار همکاری بیشتر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛به نقل از  روابط عمومی شهرداری میبد، در دیدار "علیرضا نقوی" شهردار میبد و "مهرداد ذوالفقاری" رئیس جدید میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری این شهرستانمشارکت بین این دو نهاد مورد بررسی قرار گرفت.

ذوالفقاری در این دیدار با درخواست همکاری بیشتر این نهاد،اظهار کرد: با توجه به تجربه و رویکرد میراث استان تشکیل کمیته مشترک در راستای برنامه ریزی طرح ها واجرای پروژه های عمرانی می تواند در ساماندهی بافت تاریخی موثر باشد.

در ادامه این دیدار نقوی در این دیدار ضمن تبریک انتصاب وی به سمت رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان، از همکاری و انسجام بیشتر بین دو اداره استقبال کرد و افزود: شخصا به حفظ میراث فرهنگی و بافت تاریخی اعتقاد راسخ دارم و معقتدم انسجام و هماهنگی این دو نهاد می تواند اثرات خوبی در ساماندهی وهویت بخشی بافت تاریخی  و تسهیل امور شهروندان داشته باشد.

وی عنوان کرد: با توجه به ماده 100 قانون حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی، حضور نماینده میراث فرهنگی در کمیسیون ماده 100 به عنوان مشاور می تواند در روند صدور احکام موثر باشد.

نقوی با اشاره به فصل بودجه بندی شهرداری گفت:  اخیرا در حال تعیین پروژه های سال آینده براساس بودجه شهرداری هستیم که می توانیم پروژه های ماندگاری به صورت مشترک بین این دو مجموعه تعریف نماییم.

شهردار میبد بر ضرورت بازنگری طرح جامع تاکید کرد و افزود: بازنگری طرح جامع و تفکیک بافت ارزشمند و ناکارامد یکی از ضروریات می باشد.

نقوی به تشکیل کمیته های مشترک در قالب شهرسازی و معماری، طرح های عمرانی و بازآفرینی و فرهنگی اجتماعی اشاره کرد و تشکیل این کمیته ها در راستای پیشبرد اهداف دو اداره را ضروری دانست.

وی با اشاره به اینکه بافت تاریخی در حال خالی شدن از حضور مالکان و ساکنین اصیل شهر و به وجودآمدن مسائل و مشکلات، که آسیب های اجتماعی زیادی به همراه دارد، خواهان آسیب شناسی و رفع این مشکلات و حفظ بافت شهر شد.

نقوی در پایان از ایجاد شهرداری ناحیه تاریخی یا معاونت بافت تاریخی استقبال و خواهان مشارکت وزارت میراث فرهنگی و همکاری در اخذ از وزارت کشور شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز