برگزاری آئین مجازی جشن نو دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان‌‌غربی

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۱۵:۴۴:۰۷
کد خبر: ۱۰۹۳۰۷۷
برگزاری آئین مجازی جشن نو دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان‌‌غربی
آئین مجازی جشن نودانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان غربی با حضور امید رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور، رسولی صدقیانی رئیس دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان‌ غربی و حضور مجازی روسای مراکز آموزشی استان و دانشجویان نوورود دانشگاه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، رسولی صدقیانی رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان آذربایجان‌غربی با تبریک هفته بسیج و آغاز سال تحصیلی جدید به دانشجویان نوورود و قدردانی از مجموعه دانشگاه علمی کاربردی استان و کشور در خصوص اجرای مطلوب آموزش های مجازی و همچنین تداوم ارتقاء کیفی برگزاری کلاسهای آموزشی در این شرایط ویژه و سخت کرونایی با اشاره به اهداف و رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دانشگاه علمی کاربردی به عنوان دانشگاهی کارآفرین و مهارت محور در کشور مطرح است و تربیت نیروهای مهارتی وکارآمد جز اهداف اصلی این دانشگاه است.

وی با بیان اینکه بیشتر از نصف سرفصل ها و دروسی که در این دانشگاه ارائه می شود به صورت عملی وکاربردی است افزود: همین مساله نشانگر این است که دانشگاه جامع علمی کاربردی به دنبال ایجاد فرصت‌های شغلی، کمک به توسعه کسب وکار و اشتغال در کشور است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان آذربایجان‌غربی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بتواند تمامی نیازهای تخصصی و مهارتی دانشجویان را در طول دوران تحصیل آنان فراهم کند.

رسولی صدقیانی به ویژگی‌های خاص این دانشگاه اشاره کرد و افزود: دروس ارائه شده در این دانشگاه اکثرا درجوار صنایع، اصناف و محیط های واقعی کار اجرا می‌شوند به نحوی که چنین آموزش هایی در دانشگاه های نظری قابلیت اجرا نداشته وهمین ویژگی، دانشگاه جامع علمی کاربردی را از سایر دانشگاه ها متمایز می‌کند.

وی استفاده از مدرسین با مهارت، بازنگری سرفصل های آموزشی، سطح بندی مراکز در دوسال اخیر، راه اندازی مراکز رشد و نوآوری، نمایشگاه های اشتغال وکارآفرینی، کمپ های کارآفرینی و برگزاری استارت آپ ها را در راستای توجه هرچه بیشتر دانشگاه علمی کاربردی به ارتقاء کیفی آموزش‌های مهارتی دانست و افزود: همه این فعالیت ها نشان دهنده تعامل بالای این دانشگاه با جامعه است.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از اهداف ایجاد و تشکیل دانشگاه علمی کاربردی از ۲۸ سال پیش تربیت افرادی بود که مهارت و توانایی لازم برای ایجاد شغل را داشته باشند اظهار داشت:  دانشگاه علمی کاربردی درصدد این است که خلاء بین آموزش عالی و اشتغال را پر کند که متاسفانه این خلاء در دو دهه گذشته وسیع تر شده و میزان بیکاری بین فارغ التحصیلان دانشگاه های نظری افزایش یافته است.

وی در ادامه افزود: یکی از دلایلی که متخصصان و کارشناسان بر افزایش میزان بیکاری در سال های اخیر اشاره داشته اند نبود مهارت لازم در فارغ التحصیلان دانشگاهی است که باعث ایجاد فاصله وسیع میان آموزش عالی و اشتغال گردیده است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی همچنین از افزایش وام صندوق رفاه دانشجویی این دانشگاه به یک میلیون تومان خبر داد وگفت: دانشجویان در هر ترم می توانند نسبت به ثبت نام جهت اخذ این وام اقدام نمایند.

امید رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور که بصورت ویدئو کنفرانس در این آئین حضور یافت گفت: اخیرا مراکز نوآوری در سراسر دانشگاه های علمی کاربردی کشور افزوده شده که هم اکنون به ازای هر سه مرکز آموزش یک مرکز نوآوری وجود دارد که تلاش ما این است به ازای هر مرکز آموزش یک مرکز نوآوری وجود داشته باشد که در این مراکز اساتید و دانشگاه تمامی کمک های علمی، اداری و حقوقی را برای دانشجویان جهت تاسیس یک شرکت را انجام می دهند که دانشجویان بتوانند به ایجاد اشتغال برای خود و سایر افراد جامعه اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور با اشاره به بازنگری اساسی ساختاری این دانشگاه در چند سال اخیر از جمله حوزه مدرسین بیان کرد: به منظور ارتقاء کیفیت شرایط بیش از 90 هزار مدرس این دانشگاه بازنگری شده و حدود ۲۵ هزار مدرس برای تدریس باقی مانده اند.

امید همچنین از دستور کار دوره های بین المللی برای دانشجویان این دانشگاه خبر داد و افزود: قصد اعزام دانشجو برای دوره های کارورزی به آلمان را داشتیم که کرونا مانع از انجام این کار شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور ادامه داد: ما برای علایق مختلف و فوق برنامه دانشجویان برنامه های مختلفی را پیش بینی کرده ایم که کانون های فرهنگی ما مختص افرادی است که می توانند در حوزه های مختلف از قبیل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... اقدام به فعالیت بپردازند.

این مقام مسئول اظهار کرد: در گذشته میانگین سنی دانشجویان این دانشگاه 35 سال بود که این عدد نزدیک به 25 سال رسیده است و تمام تلاش ما این است که مطابق با نیازهای این قشر جوان برای آن‌ها خدمات ارائه دهیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با تاکید بر مطالبه گری دانشجویان گفت: دانشجویان باید درصورت ملاحضه هرگونه نقص در سیستم آموزشی دانشگاه آن را به مسئولین امر اطلاع داده و بهترین امکانات و فضای آموزشی را از دانشگاه مطالبه نمایند.

امید افزود: آمارها حاکی از این است که بالاترین درصد اشتغال مربوط به دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی است و در آخرین نظر سنجی صورت گرفته نتایج نشان داد که بالغ بر ۷۵ درصد از دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی صاحب شغل هستند که حدود ۲۰ درصد از آن ها قبل از ورود به دانشگاه و مابقی بعد کسب مدرک خود صاحب شغل شده اند واین امر نشانگر توجه ویژه این دانشگاه به بحث مهارت آموزی و ایجاد اشتغال است.

در ادامه این آئین مهرمند رئیس مرکز علمی کاربردی فولاد گستر سلماس و نماینده روسای مراکز علمی کاربردی استان با بیان اینکه رمز موفقیت دانشجویان جدید برقراری ارتباط با افراد مطمئن، موفق و صاحب برنامه می باشد گفت: افزایش مهارت برای دانشجویان جدیدالورود بسیار مهم بوده که تقویت زبان انگلیسی و علوم رایانه و فناوری اطلاعات از جمله موارد مهمی است که می تواند راهگشای آنان در ادامه مسیر باشد.

در خاتمه این آئین از دانشجویان نمونه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان به نام های علی میرزایی دانشجوی مرکز آموزش جهاد دانشگاهی که موفق به کسب مقام سوم المپیاد مهارتی دانشگاه شده بود و مهدی جوانمرد دانشجوی شاهد و ایثارگر مرکز آموزش امام حسین (ع) با اهداء جوائز و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز