آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا ۱۰ آذر ۹۹

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۱۱:۴۲:۲۹
کد خبر: ۱۰۹۶۰۴۱
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا ۱۰ آذر ۹۹
جولان ویروس کرونا همچنان در اردبیل ادامه دارد و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده و آمار فوت شدگان چهار رقمی شد.

به گزارش برنا؛ شهرام حبیب زاده روز دوشنبه با بیان اینکه آمار فوتی‌های کرونایی استان اردبیل از ابتدا تاکنون چهار رقمی شده است گفت: متأسفانه آمار بستری‌ها و بیماران بدحال روز به روز در حال افزایش بوده و ضروری است تا محدودیت‌ها و تمهیدات جدی تری برای مقابله با این بیماری در استان اردبیل اعمال شود.

وی افزود: هم اکنون ۴۷۰ بیمار کرونایی با تشخیص کادر درمان و با توجه به شدت بیماری در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند که حال عمومی ۷۷ بیمار بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه وخیم گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: ۶۰ بیمار کرونایی نیز با حال عمومی نسبی مناسب از بیمارستان‌ها مرخص شدند تا ادامه روند درمانی خود را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در منزل پیگیری کنند و در این راستا آموزش‌های لازم به خانواده‌ها داده شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون شهرهای اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر در وضعیت قرمز، گرمی، خلخال، نیر و اصلاندوز در وضعیت نارنجی و شهرهای نمین، بیله سوار، کوثر و سرعین در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از راه اندازی مراکز سلامت محور محله با هدف کنترل و مدیریت بیماری کرونا در استان اردبیل خبر داد و گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر یک از علائم در خود یا هریک اعضای خانواده به این مراکز مراجعه و از خدمات درمانی آن بهره مند شوند.

حبیب زاده ادامه داد: هرگونه علائمی نظیر تب، سرفه خشک، از دست دادن بویایی و چشایی، درد عضلانی، تنگی نفس جزو علائم کرونا است و افراد با مشاهده این علائم باید سریع‌تر خود را در قرنطینه قرار دهند و در صورت وخامت حال عمومی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: استفاده از ماسک تنها تا ۴ ساعت ایمنی افراد را در برابر کرونا حفظ می‌کند و ضروری است تا در این محدودیت‌های کرونایی مشاغل نوع ۱ که در حال فعالیت هستند به نکات و پروتکل‌های بهداشتی توجه کامل داشته باشند تا شاهد کاهش روند شیوع این بیماری در استان اردبیل باشیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز