حدود ۶۰۰ نماد اعتماد الکترونیکی در آذربایجان‌‌غربی فعال است

۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۱۰:۳۰:۲۱
کد خبر: ۱۰۹۸۳۲۰
حدود ۶۰۰ نماد اعتماد الکترونیکی در آذربایجان‌‌غربی فعال است
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌‎غربی گفت:تقاضای نماد اعتماد الکترونیکی در استان به حدود یک‌هزار و ۲۰۰ مورد رسیده که حدود نیمی ازآنها فعال است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی اظهار کرد:نماد اعتماد الکترونیکی پس از بررسی وب‌سایت و احراز هویت و صلاحیت مالک حقیقی یا حقوقی آن برای مدت دو سال با هدف ساماندهی،احراز هویت و صلاحیت به کسب و کارهای مجازی اعطاء می شود.

وی با اشاره به گسترش روز افزون معامله‌های برخط و خدمات ارائه شده بر بستر اینترنت تصریح کرد: تعداد کسب و کارهای اینترنتی روز به روز روند رو به رشدی را در کشور و به تبع آن در استان آذربایجان‌غربی طی می کند و در طول یک سال گذشته ۳۰۰ مورد صدور نماد الکترونیکی در استان افزایش داشته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌‌غربی گفت:یکی از عوامل مهم توسعه تجارت الکترونیکی، ایـجاد اعتماد بین کاربران خدمات الکترونیکی است.

جلیلی نژاد اضافه کرد:طبق مطالعات انجام شده تایید کسب و کار اینترنتی توسط یک موسسه و مرکز ثالث،بیشترین تاثیر در مراجعه و اعتماد خریداران به کسب و کارهای اینترنتی را دارد.

وی بیان کرد:در این حالت خریدار از محفوظ ماندن اطلاعات خود احساس امنیت بیشتری دارد و اگر از اطلاعات شخصی وی سوء استفاده شود، می‌تواند برای شکایت از کسب و کار اینترنتی متخلف به مراجع قانونی مراجعه کند.

وی نماد اعتماد الکترونیکی یک نشان دولتی دانست و گفت:این نشان توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت،معدن و تجارت به کسب و کارهای اینترنتی با هدف رسمیت‌ بخشی به فعالیت کسب و کارهای اینترنتی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در ابعاد مختلف اعم از امنیتی،‌اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اعطاء می شود.

بر اساس این گزارش ساماندهی سایت‌های تجاری در کشور موثرترین گام برای ایجاد فضای تجارت الکترونیکی به‌خصوص معاملات بنگاه‌های تجاری با افراد (C۲B) است به نحوی ‌که مردم در هنگام خرید از طریق اینترنت با اطمینان از این‌که سایت‌ها به تعهدات خود در قبال آنان عمل کرده و حقوق مصرف کنندگان را به رسمیت می‌شناسند،‌ اقدام به خرید می‌کنند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز