رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان خبرداد:

ایجاد ۱۵۰۰ شغل با بهره‌برداری از ۱۵۰۰واحد دامی در لرستان / رتبه هشتم لرستان را در صنعت دامپروری کشور

۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۱۳:۲۵:۰۹
کد خبر: ۱۱۰۴۲۵۱
ایجاد ۱۵۰۰ شغل با بهره‌برداری از  ۱۵۰۰واحد دامی در لرستان / رتبه هشتم لرستان را در صنعت دامپروری کشور
اسفندیار حسنی مقدم گفت: لرستان با چهار و نیم میلیون واحد راس دامی و تولید29 هزار تن گوشت قرمز از استان های پیشرو در صنعت دامپروری است.

به‌ گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛ حسنی مقدم در مراسم بهره‌برداری از 1500 واحد دامی در شهرستان چگنی با بیان این مطلب ، اظهارکرد:  لرستان رتبه هشتم را در صنعت دامپروری به خود اختصاص داده است.

او افزود: در این طرح که با مشارکت آستان قدس رضوی انجام شده 1500واحد دام سبک که هر واحد شامل بیست راس دام است حدود سی هزار راس دام وارد استان می‌شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: این طرح برای 1500 نفر شغل ایجاد می‌کند و حدود یک هزار تن گوشت قرمز  به تولید استان اضافه خواهد شد.

  حسنی مقدم خاطر نشان کرد: تسهیلات پرداخت شده به ازای هر واحد هفتاد میلیون تومان است که پنجاه میلیون تومان برای خرید گوسفند و بیست میلیون دیگر برای خرید نهاده و دارو است، تسهیلات پرداختی قرض الحسنه با نرخ سود چهار درصد و بازپرداخت سه ساله است.

او بیان کرد کرد: این طرح اکنون در دو شهرستان پل‌دختر و چگنی به صورت پایلوت انجام می‌شود ، تقاضای ما این است این طرح به کل استان تعمیم داده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تقاضای دیگر ما این است که نهادهایی مانند بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی و ستاد فرمان اجرایی امام(ره)  در زمینه دامپروری و دیگر حوزه‌های کشاورزی سرمایه گذاری کنند، زیرا هم کاهش نرخ بیکاری و هم رونق تولید را به دنبال دارد.

 حسنی مقدم ادامه داد: دامپزشکی نظارت مستمر را در این  واحد‌های دامی در زمینه تشخیص بیماریها خواهد داشت.

او با بیان اینکه به دنبال افزایش بهره‌وری با اصلاح نژاد و بهبود تغذیه هستیم،   تاکیدکرد: بالا بردن راندمان بره زایی و تولید گوشت از اولویت های جدی ما است، در لرستان به ازای هر 100 راس 70 بره تولید می‌شود اما با اصلاح نژاد و بهبود تغذیه به ازای هر 100 راس، 150 بره تولید خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز