شمشیربازان آذربایجان‌غربی آماده مسابقات انتخابی المپیک می‌شوند

۱۳۹۹/۰۹/۲۶ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۴۴۴۹
شمشیربازان آذربایجان‌غربی آماده مسابقات انتخابی المپیک می‌شوند
شمشیربازان آذربایجان‌غربی که همواره از قهرمانان کشوری و جهان در این رشته بوده اند، تمرینات خود را در ایام کرونا نیز تعطیل نکردند و در خانه و فضای باز آمادگی خود را برای حضور قدرتمند در مسابقات پیش‌روی شمشیربازی بخصوص مسابقات انتخابی المپیک توکیو ۲۰۲۱ حفظ کرده‌اند.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، طاهر عاشوری، سکینه نوری، الهه قهرمانی، هانیه خوشخواهی و هادی رضوی‌نیا شمشیربازان استان آذربایجان‌غربی و شهر ارومیه با رعابت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی تمرینات خود را انجام می‌دهند.

بعد از لغو اردوهای تیم ملی شمشیربازی در سال گذشته بخاطر بیماری کرونا و به تعویق افتادن مسابقات انتخابی المپیک "زون آسیا" شمشیربازان استان همانند سایر ورزشکاران تمرینات خود را بصورت انفرادی ادامه دادند.

با صدور مجوز بازگشایی سالن‌های ورزشی، تمرینات گروهی شمشیربازان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سر گرفته شد و با اعلام فدراسیون شمشیربازی، نمایندگان استان آذربایجان‌غربی برای حضور در تیم ملی مشخص شدند.

در لیست اولیه طاهر عاشوری در اسلحه اپه مردان، سکینه نوری در اسلحه اپه بانوان و هادی رضوی‌نیا در اسلحه فلوره مردان به تیم ملی دعوت شدند و بنا به گفته دبیر هیات الهه قهرمانی و هانیه خوش خواهی دو شمشیرباز استان نیز در اردوی اسلحه فلوره به تیم ملی دعوت خواهندشد.

امیدواری هیات به کسب سهمیه

علی نجف‌زاده دبیر هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی با اشاره به بازگشایی سالن‌های ورزشی با موافقت ستاد کرونا گفت: تمرینات شمشیربازان استان با این اتفاق بصورت گروهی و در سالن آغاز شده و با توجه به اینکه ورزشکاران استان نیز به اردوی پیش‌رو دعوت شده‌اند، استان شانس خوبی برای حضور در لیست پایانی دارد.

وی گفت: مسابقات انتخابی المپیک "زون آسیا"، بهار سال آینده به میزبانی کروه جنوبی برگزار خواهدشد که مهم‌ترین و نخستین رقابت‌های شمشیربازی بعد از شیوع بیماری کروناست.

دبیر هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی افزود: پنج شمشیرباز استان شامل طاهر عاشوری در اسلحه اپه آقایان، الهه قهرمانی و هانیه خوش‌خواهی در فلوره بانوان، سکینه نوری در اسلحه اپه بانوان و هادی رضوی‌نیا در اسلحه فلوره آقایان شانس رسیدن به المپیک دارند که عاشوری، نوری و رضوی‌نیا به اردوی اپه و فلوره که از شنبه هفته آینده آغاز خواهدشد دعوت شدند.

نجف‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به دوران تعطیلی بخاطر کرونا، شمشیربازان استان با تمریناتی که بصورت انفرادی داشتند آمادگی قابل قبولی دارند و انتظار داریم تا اردو و مسابقات پیش‌رو به آمادگی کامل برسند.

در ایام قرنطینه تمرینات اختصاصی داشتم

طاهر عاشوری شمشیرباز اسلحه اپه استان گفت: قبل از قرنطینه تمرینات منظمی داشتیم و با شیوع بیماری کرونا و وضعیت قرنطینه تمرینات اختصاصی و بدنسازی تحت نظر مربیانی چون سهیل دیزج‌نژاد انجام می‌دادم.

وی گفت: تمام تلاش من حفظ آمادگی برای دوران بعد از بیماری و حضور در مسابقات بود.

وی اضافه کرد: برگزاری اردو در مشهد بعد یک سال تعطیلی اردوها و مسابقات اتفاق بسیار خوبی است و تلاش خواهم کرد به عنوان یکی از دعوت شدگان شمشیربازی استان به اردوی تیم ملی، نماینده شایسته‌ای باشم.

در ایام کرونا، آمادگی خود را حفظ کردیم

سکینه نوری شمشیرباز اسلحه اپه ارومیه‌ای گفت: نزدیک به یک سال بخاطر کرونا اردوها و مسابقات شمشیربازی تعطیل شده و طی این مدت با تمرینات انفرادی در فضای باز و یا در خانه آمادگی خود را حفظ و اکنون نیز با بازگشایی سالن‌ها با رعایت تمام جوانب و دستورالعمل‌ها تمرینات خود را به شکل جدی‌تری دنبال می‌کنیم.

وی گفت: تمام تلاش خود را برای موفقیت در مسابقات پیش‌رو که ابتدا اردوی تیم ملی و سپس انتخابی المپیک است انجام خواهیم‌داد.

سکینه نوری

کرونا، همه را به یک شکل دچار مشکل کرده است

الهه قهرمانی شمشیربازی اسلحه فلوره استان آذربایجان‌غربی، شیوع کرونا را عاملی برای دور شدن شمشیربازان از شرایط مسابقات بیان کرد و افزود: متاسفانه با شیوع بیماری کووید ۱۹ تمام  مسابقات انتخابی لغو و اردوها نیز برگزار نشد.

وی افزود: با این اتفاق و برای دور نشدن از شرایط آرمانی، تمرینات خود را در فضای باز و یا خانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دادیم و اکنون تلاش می‌کنیم با تمرینات جدی‌تر در سالن خود را برای مسابقات آماده کنیم.

الهه قهرمانی

نیاز به تمرینات بیشتر برای رسیدن به آمادگی کامل

هانیه خوش‌خواهی شمشیرباز ۱۵ساله اسلحه فلوره با اشاره به سابقه حرفه‌ای ۷ ساله خود گفت: در دوران کرونا مجبور بودیم تمرینات خود را در خانه یا فضای باز برگزار کنیم و تمرینات ما بیشتر بصورت انفرادی برگزار شد.

خوش‌خواهی ادامه داد: باز شدن دوباره سالن‌ها، تمرینات ما را جدی‌تر کرد با این حال برای رسیدن به آمادگی کامل نیاز به تمرینات بیشتری داریم.

وی افزود: تمام تلاش خود را برای کسب نتیجه مطلوب در مسابقات آتی بخصوص رقابت‌های انتخابی به کار خواهیم‌بست.

هانیه خوش خواهی

آماده حضور در مسابقات پیش‌روی انتخابی هستیم

هادی رضوی‌نیا یکی از شانس‌های کسب سهمیه شمشیربازی استان گفت: با پایان شرایط قرمز و بازگشایی سالن‌ها، دوباره تمرینات جدی‌تری را انجام می‌دهیم تا به شرایط ایده‌آل دست یابیم.

وی گفت: قرنطینه بعد از شیوع بیماری کرونا تا حدودی تاثیر منفی در شرایط شمشیربازان داشت با این حال سعی کردیم با تمرینات خانگی آمادگی خود را حفظ کنیم.

رضوی‌نیا خاطرنشان‌کرد: منتظر هستیم تا اردوی تیم ملی شمشیربازی تشکیل شده و خود را آماده اعزام به مسابقات آتی بخصوص مسابقات انتخابی المپیک و زون آسیا شویم.

اردوی تیم ملی شمشیربازی از شنبه هفته آینده آغاز خواهدشد تا نفرات منتخب تیم ملی شمشیربازی برای شرکت در رقابت‌های انتخابی المپیک "زون آسیا" که بهار سال آینده احتمالا به میزبانی کره جنوبی برگزار خواهدشد، حضور یابند.

استان آذربایجان‌غربی یکی از قطب‌های شمشیربازی کشور به شمار می‌رود و در مسابقات گذشته نیز همواره جزو برترین‌های کشور بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز