آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۳۰ آذر ۹۹

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۵:۰۵:۲۱
کد خبر: ۱۱۰۶۸۱۳
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۳۰ آذر ۹۹
معاون علوم پزشکی شیراز از جان باختن ۱۱ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: طی ۱۰ ماه گذشته از شیوع این بیماری تاکنون ۲ هزار و ۹۲۰ نفر در فارس جان باختند.

به گزارش برنا؛ دکتر علی اکبری بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش موارد نمونه گیری به ۵۳۷ هزار و ۲۴۱ مورد از ابتدای شیوع تا امروز، گفت: در طی ۱۰ ماه شیوع این بیماری، ۱۵۸ هزار و ۸۰۰ بیمار مثبت قطعی در استان شناسایی شده است.

او همچنین با ابراز تأسف از جان باختن ۱۱ هم استانی مبتلا به کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، افزود: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو هزار و ۹۲۰ هم استانی را در اثر کووید ۱۹ از دست داده‌ایم.

وی مجموع بیماران مثبت قطعی و یا مشکوک و دارای علائم کرونا ویروس که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۷۶۹ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۹۳ نفر به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های «ای سی یو»، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه مجموع بهبودیافتگان این بیماری را نیز از ابتدای شیوع، ۱۵۳ هزار و ۲۰۶ نفر عنوان کرد.

او در ادامه این گزارش با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا، از عموم مردم استان خواست تا ضمن پیوستن به پویش مردمی «یلدای مجازی؛ یلدای ماندگار»، آئین‌های امشب را به صورت مجازی برگزار کرده و از دورهمی های خانوادگی پرهیز کنند.

دکتر اکبری بیش از نیمی از موارد انتقال این بیماری را به دلیل دورهمی های خانوادگی برشمرد و ابراز امیدواری کرد با پایبندی یکایک ما به پروتکل‌های بهداشتی پیشگیرانه، چرخه‌های انتقال این بیماری قطع شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز