معاون عمرانی استانداری لرستان در نشست مجازی با خبرنگاران :

رتبه پنجم لرستان به لحاظ افزایش اعتبارات عمرانی / ۲۱۰۰ پروژه استانی و حدود ۶۸ پروژه ملی در لرستان وجود دارد / بهره برداری از ۱۴ پروژه در حوزه ورزش و جوانان استان در سال ۱۴۰۰

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۱۴:۰۴:۳۵
کد خبر: ۱۱۰۷۳۱۴
رتبه پنجم لرستان به لحاظ افزایش اعتبارات عمرانی /  ۲۱۰۰ پروژه استانی و حدود ۶۸ پروژه ملی در لرستان وجود دارد  / بهره برداری از ۱۴ پروژه در حوزه ورزش و جوانان استان در سال ۱۴۰۰
گودرز امیری گفت: ۲۱۰۰ پروژه استانی و حدود ۶۸ پروژه ملی داریم و به نسبت اعتباری که در اختیار دارند کار می‌کنند .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ امیری در نشست  مجازی با اصحاب رسانه استان  ،اظهارکرد: در سال ۱۳۹۹ مجموع اعتبارات ما بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان از طریق سازمان برنامه و بودجه به استان ابلاغ شد  اما این اعتبارات در سال ۱۴۰۰ خوشبختانه افزایش خوبی داشته که بیشتر از ۱۱۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. اعتبارات سال ۹۹ حدود ۷۵ درصد تخصیص داشته که در اختیار دستگاه اجرایی قرار گرفته است.

اوافزود: ۲۱۰۰ پروژه استانی و حدود ۶۸ پروژه ملی داریم و به نسبت اعتباری که در اختیار دارند کار می‌کنند .  خوشبختانه پروژه های قابل توجهی داریم که در سال ۱۴۰۰ امکانات بهره برداری  آنها وجود دارد ازجمله  ۱۴ پروژه در حوزه ورزش و جوانان که مهمترین آنها ورزشگاه‌های خرم آباد و بروجرد است، ۷۰ روستا گازرسانی می‌شود که تا خردادماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسند. ۲۲ پروژه در شهرداری خرم‌آباد احتمالاً تا خرداد ماه به بهره برداری می رسد، پروژه های قابل توجهی معادل هزار میلیارد تومان در حوزه برق منطقه‌ای یا برق باختر و شرکت توزیع برق قابل افتتاح خواهیم داشت، در حوزه آب منطقه‌ای ۹ پروژه تقریباً تا خرداد ماه به بهره برداری می رسد . مهمترین پروژه آزادراه خرم آباد - بروجرد  که این هم از جمله پروژه‌های حائز اهمیتی که انشاالله تا خرداد ۱۴۰۰ قطعات ۲ و ۳ و ۴  تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

 معاون عمرانی استانداری لرستان  بیان کرد: راه آهن دورود - خرم آباد از اعتبارات فروش سهام فولاد شروع شده و آن زمان قرار شد با این اعتبارات تکمیل و بهره‌برداری برسد، ۳۸۰ میلیارد تومان مبلغ این اعتبارات بود که ۳۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و ۸۰ میلیارد تومان آن در محل دیگری هزینه شده،اعتبارات این پروژه هم اکنون به پایان رسیده که استاندار و دولت به دنبال منابعی برای تکمیل این پروژه هستند و این پروژه بالغ بر ۴۲ درصد پیشرفته فیزیکی داشته و الان هم فاقد اعتبار لازم برای ادامه عملیات است انشالله با تامین اعتبار پروژه فعالیت خود را از سر خواهد گرفت و ادامه پیدا می‌کند.

او خاطر نشان کرد: لرستان به لحاظ افزایش اعتبارات عمرانی رتبه پنجم را به خود اختصاص داده و ۶۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش اعتبار داشته است.

 امیری  با بیان اینکه برای استان لرستان در سال ۱۳۹۹ حدود ۵۵۰ میلیارد  وصول مالیات پیش‌بینی شده است ،ادامه داد:   این به معنی این نیست که به همین میزان اعتبار در اختیار استان قرار بگیرید.

او گفت:   استاندار محترم  برای فعال کردن پروژه های عمرانی از طریق مشارکت بانک‌ها، برای  جاده پلدختر ۳۳۰ میلیارد و در سایر پروژه‌ها ۴۲۰ میلیارد تومان تقریباً قول مساعد گرفتیم.

این معاون استاندار لرستان  اضافه کرد: همه اعتباراتی که در رابطه با سیل در اختیار استان قرار گرفته جذب شده اند و از دولت تشکر می‌کنم با همه محدودیت‌های مالی که داشته از ردیف‌های مختلف ۴۵۰۰ میلیارد تومان اعم از تسهیلات، کمک‌های بلاعوض و اعتبارات تملک سرمایه‌ای و... مساعدت به استان داشته است. ۳۵ هزار واحد مسکونی را در یک سال مرمت و بازسازی نموده ایم، برای این واحدها ۵۱ هزار پرونده در بانک ها تشکیل و پرداخت شده است. حدود ۳۰ هزار پرونده خسارت کشاورزی داشته‌ایم، در سیل ۹۸ حدود ۸۵۰۰میلیارد خسارت به زیرساخت های استان وارد شده که ۱۵۰۰ میلیارد از آن جبران و مابقی در حال پیگیری است.

امیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت  راه‌های استان در خصوص   جاده پلدختر گفت: ۶۳ کیلومتر آن در سیل ۹۸ تخریب شد که با کمک استان‌های دیگر و عنایت ویژه وزارت راه و شهرسازی به صورت موقت اصلاح و راه‌اندازی شد اما اگر بخواهیم جاده قدیم را به صورت اساسی و اصولی درست کنیم نیاز به احداث دیوارهای حائل و حفاظتی می باشد که بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

او بیان کرد:  کارشناسان برای جاده قدیم، جاده جایگزین  با واریانت ۵۷ کیلومتر  و در چهار قطعه طراحی و بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان برآورد اولیه پیش بینی کردند که قاعدتاً الان باید بالای ۱۵۰۰ میلیارد تومان باشد، دو قطعه(۱و ۴) پیمانکار انتخاب، عملیات اجرایی شروع شده اما جاده قدیم به دلیل اینکه ۳۰۰ راه دسترسی محلی دارد حتماً باید احیا شود،از طریق استانی و ملی در حال پیگیری مسائل اعتبار آن هستیم، دراین خصوص بانک ملی، سپه و پاسارگاد پذیرفتن ۳۳۰ میلیارد تومان در قالب ماده ۵۶ مشارکت کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان خاطر نشان کرد: برای تکمیل راه آهن دورود- خرم آباد بالغ ۲۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که قول دادند ۱۷۰ میلیارد آن در سال جاری به وسیله اوراق مشارکت مساعدت نمایند.

او اضافه کرد: آزادراه خرم آباد - بروجرد فاز ۲ و ۳ و ۴ حدود ۶۸ کیلومتر است که اگر در سال جاری ۳۰۰ میلیارد تومان در اختیار مجری قرار گیرد می توان به بهره برداری برسد. این پروژه از لحاظ مالی مشکلی ندارد به طوری‌که ۱۲۰ میلیارد تومان آن از طریق بند (و) تبصره ۵ تهاتر شده و ۷۰ میلیارد تومان در بودجه پیش‌بینی که ۶۰ میلیارد آن نقدی و ۱۰ میلیارد اسناد و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق در اختیار مجری و پیمانکار قرار گرفت، امیدواریم تا خرداد ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

 امیری  درخصوص ۴ خطه شدن محور خرم‌آباد - نورآباد نیز یادآورشد: چهار قطعه از پلیس راه سلسله تا نورآباد به مناقصه گذاشته شده ضمن اینکه قطعه فیروز آباد الشتر به این کریدور اضافه شده و تقریباً در حال انجام و رو به اتمام است که جا دارد از وزیر محترم راه و شهرسازی تشکر و سپاسگزاری کنیم.

او درخصوص پل‌های تخریب شده در سیل ۹۸  نیز عنوان کرد: بالغ بر ۱۱۰۰ دستگاه پل کوچک و بزرگ در سیل تخریب شد؛ برخی از پل‌های کوچک از طریق استانی اصلاح و به بهره‌برداری رسید بعضی از پل‌های بزرگ تر  تامین اعتبار و عملیات اجرایی آن شروع شده است؛بالغ بر ۱۶۰ پل توسط اداره کل راهداری شروع شد که ۹۳ تا از آنها به بهره برداری رسیده و مابقی در دست اجرا است، ۳۳ تا از این پل ها، پل های بزرگی هستند که نیاز به تامین اعتبار داشتند که با پیگیری استاندار محترم و مساعدت سازمان راهداری کشور و بنیاد علوی ۲۵ میلیارد تومان آن تامین شده و اداره کل راهداری قول داده اند تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری برسانند.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: ۴۰ درصد از خسارت‌های وارد شده با کمک‌هایی درون استان تقریباً جبران شده اما اگر بخواهیم به صورت اساسی و اصولی بازسازی کنیم نیاز به تامین اعتبار دارند.

امیری تصریح کرد: پل ها و جاده ها متناسب با زمان گذشته و با عرض کم احداث شده‌اند که جوابگوی نیاز امروز و تردد ترافیک نیستند، انتظار مردم ضرورت تعریض این پول ها را فراهم کرده اما این اقدام زمان‌بر است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز