معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام:

کشف بیش از ۵ راس دام قاچاق در مرزهای ایلام

۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ۱۰:۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۱۰۷۵۴۱
کشف بیش از ۵ راس دام قاچاق در مرزهای ایلام
معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: طی هشت ماه سال جاری پنج هزار و ۶۰۰ راس دام قاچاق در استان کشف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام ، محمد نوزری در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان افزود: در آذرماه به تنهایی ۲ هزار و ۱۰۰ راس دام دیگر توسط دستگاه‌ها کشف شد که باید اجازه ندهیم قاچاقچیان جمعیت دامی استان بویژه دام‌های مولد را به خارج از کشور ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه روند پلاک‌گذاری جمعیت احشام این استان باید تا پایان سال جاری به پایان برسد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با قاچاق دام، پلاک‌گذاری جمعیت دامی استان است و باید تا پایان سال جاری تمامی دام‌های استان شناسنامه‌دار شوند.

وی تاکید کرد: ارائه خدمات به دامداران همچون توزیع نهاده‌های‌ دامی باید منوط به پلاک‌گذاری دام‌ها شود تا هرچه زودتر شاهد کاهش قاچاق دام در استان باشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام تصریح کرد: خلاءهای مرزی برای هرگونه تحرک قاچاقچیان باید به دقت رصد و مسدود شوند.

نوزری از مجموعه مرزبانی استان خواست حریم امنیتی مرزها را با دقت تمام کنترل کنند و اجازه تردد افراد در محدوده قرمز که یک هزار متر در منطقه صفر مرزی تعیین شده است به هیچکس ندهند.

وی خاطر نشان کرد : سال ۹۸ مرز مهران از نظر قاچاق دام شرایط مناسبی نداشت که با ورود دادستانی و کنترل بیشتر خلاهای مرزی تا حدی از خروج دام از مرزهای استان جلوگیری شد.

وی همچنین بر پلاک‌گذاری و بیمه ماشین‌آلات کشاورزی همچون کمباین و تراکتور تاکید کرد و ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی با همکاری پلیس راهور هرچه سریع‌تر نسبت به اجرای این موضوع اقدام کنند و ارائه خدمات به صاحبان این ماشین‌آلات نیز همچون توزیع سوخت باید تنها در صورت داشتن داشتن بیمه و پلاک میسر باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام در پایان خواستار اقدامات سخت‌گیرانه‌تر در برخورد با قاچاقچیان شد و افزود: همکاری بین بخشی دستگاه‌های مسوول بویژه ارگان‌های کاشف و ضابط باید تقویت شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز