معاون علمی و فناوری رییس جمهوری:

ایجاد بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور / روند ارائه وام به شرکت های دانش بنیان شتاب گرفته است

۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ۱۲:۳۲:۱۳
کد خبر: ۱۱۰۷۷۹۶
ایجاد بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور  /  روند ارائه وام به شرکت های دانش بنیان شتاب گرفته است
سورنا ستاری گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت های گسترده ای از زیست بوم فناوری و نوآوری دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛ ستاری روز سه شنبه  در سفر به لرستان و حاشیه  بازدید از دستاوردهای فناورانه این استان لرستان  با تاکید بر اینکه زیست بوم فناوری و نوآوری راه خود را پیدا کرده است،به خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 5 هزار و 500 شرکت دانش بنیان در کشور ایجاد شده است که این شرکت ها به صورت خودکار در حال تامین نیازهای کشور هستند.

او افزود: مثلا در حوزه پیشگیری بیماری کرونا محصولات به صورت خودکار تولید و به بازار عرضه شد. زمانی که زیست بومی شکل گیرد؛ اعضای آن فعالیت ها را آغاز می کنند و به تولید محصولات می پردازند.

ستاری تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت های گسترده ای از زیست بوم فناوری و نوآوری دارد و این روند به شکلی توسعه یافته تر در سال آینده هم ادامه خواهد داشت؛ با بودجه مصوب دولت که امیدواریم در مجلس هم به تصویب برسد قطعا این حمایت ها به خصوص در حوزه شرکت های نوپا بیشتر هم خواهد شد.

رییس بنیاد ملی نخبگان خاطر نشان کرد: روند ارائه وام به شرکت های دانش بنیان هم با تلاش های صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق توسعه شتاب گرفته و این حرکات به افتتاح هر روزه طرح های فناورانه جدیدی منجر شده است.

ستاری عنوان  کرد: افتتاح این طرح های فناورانه هم در تهران و هم در سایر استان ها و شهرها اتفاق افتاده که نتیجه تلاش جوانان توانمند و سرآمد کشور است؛ اکنون نیز شاهد بهره برداری آن هستیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه استان لرستان ظرفیت بالایی در برخی حوزه های فناورانه دارد، یادآورشد: این استان در حوزه کشاورزی، دامپروری، گیاهان دارویی، پزشکی و تجهیزات پزشکی توانمند و مستعد است و باید از این توانمندی ها برای حل مشکلات استان و دیگر مناطق کشور استفاده شود.

ستاری  ادامه داد: تلاش می کنیم در پایان این سفر مصوبات خوب و تاثیرگذاری برای استان لرستان داشته باشیم و ظرفیت های دانشی آن را به حل مشکلات استان پیوند زنیم؛البته با شکل گیری نگاه جدید دانشگاه ها و اساتید این اتفاق به زودی رخ می دهد.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز