نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری بصورت مجازی برگزار می‌شود

۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ۱۳:۵۱:۳۷
کد خبر: ۱۱۰۷۸۸۶
نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری بصورت مجازی برگزار می‌شود
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در افتتاحیه مجازی نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری ضمن تبریک این هفته گفت: به دلیل رعایت پروتکل ها و توصیه های ستاد ملی مقابله با کرونا افتتاحیه این نمایشگاه بصورت مجازی برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، علی محمد نیکبخت با اشاره به افتتاح ساختمان چند مستاجره پارک، توضیح داد:  با افتتاح این ساختمان ۱۴ هزار متر مربع فضای کالبدی برای اختصاص به شرکت های فناور در اختیار داریم که حدود ۱۲۰ واحد فناور در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی مستقر شده اند که بخشی از این واحدها دانش بنیان هستند.

وی ادامه داد: در پارک علم و فناوری استان، ۱۷ هکتار عرصه داریم که از طریق دانشگاه ارومیه به پارک  انتقال داده شده است و از حیث قوانین تجاری بر طبق ماده ۴۷ برنامه توسعه چهارم، پنجم و ششم، پارک های فناوری مشمول معافیت ها و قوانین مناطق آزاد تجاری و صنعتی هستند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با ابراز اینکه به زیست بوم فناوری استان  باید توجه بیشتری شود، اظهار کرد:  چرا که توجه به این زیست بوم، تبدیل به فرهنگ سیاسی و علمی کشور شده و  تمام کشور در حال حاضر  به سمت اقتصاد دانش بنیان می رود.

نیکبخت ادامه داد: در آذربایجان‌غربی هر چند تلاش های خیلی زیادی شده است اما وضع موجود، خیلی هم متناسب با شان استان نیست چرا که اگر شاخص های نوآوری و فناوری را در نظر بگیریم که یکی از آن ها تعداد شرکت های دانش بنیان است؛ استان ما دارای ۲۳شرکت دانش بنیان ثبت شده  است، که در مقایسه با سایر استان ها، واقعا آمار ناامید کننده ای داریم.

وی افزود: بهبود این وضعیت تحرک بیشتری را می طلبد و  بازیگران حوزه کارآفرینی و نوآوری در استان  که یکی از آنها پارک علم و فناوری می باشد با همکاری سایر دانشگاه های استان، بنیاد ملی نخبگان،  سازمان صمت، وزارت کار،موسسات غیر انتفاعی و غیر دولتی به ویژه بخش حاکمیتی استان،  باید در کنارهم  جهت بهبود این وضعیت تلاش کنند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم ما سهم داشتن  در GDP است، اظهار کرد:شرکت های دانش بنیان، نهادهای فناور، شرکت ها و موسسات فناور باید در تولید ناخالص دخالت بکنند و این دخالت در آمار هم دیده شود.

در نهایت نیکبخت با آرزوی موفقیت برای شرکت کنندگان در نمایشگاه مجازی هفته پژوهش، فناوری و فن بازار، از برگزاری این نمایشگاه ابراز امیدواری کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز