رئیس علوم پزشکی سمنان عنوان کرد:

کاهش محسوس مرگ‌ومیرهای کرونایی در سمنان/ عملکرد درخشان استان در طرح سردار سلیمانی

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۱۵:۲۳:۲۸
کد خبر: ۱۱۰۸۶۴۰
کاهش محسوس مرگ‌ومیرهای کرونایی در سمنان/ عملکرد درخشان استان در طرح سردار سلیمانی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از روند نزولی مرگ‌ومیرها و مبتلایان به کووید19 در مجموعه تحت پوشش علوم پزشکی سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، دکتر نوید دانایی در جمع خبرنگاران از طرح سردار سلیمانی به عنوان یک طرح موفق و موثر در کاهش مبتلایان نام برد و اظهار کرد: استان سمنان یکی از موفق‌ترین استان‌ها در اجرای طرح سردار سلیمانی بوده است.

وی از شکل‌گیری 158 تیم مراقبتی و 150 تیم نظارتی در قالب این طرح در مجموعه علوم پزشکی سمنان خبر داد و افزود: این تیم‌ها به شناسایی مبتلایان و همچنین نظارت مستمر بر اماکن مشمول طرح می پردازند.

وی با تمجید از همکاری بسیج، هلال احمر و دیگر دستگاه های اجرایی استان با این دانشگاه پرداخت و تصریح کرد: بیش از 500داوطلب بسیجی در قالب طرح سردار سلیمانی با دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان همکاری دارند.

وی از انجام افزون بر 10 هزار بازدید از اماکن و صنوف در قالب این طرح خبر داد و با اشاره به همکاری خوب مردم استان اظهار کرد: همکاری‌های مردمی در استان به گونه ای بوده که تنها 45 واحد صنفی در مجموعه تحت پوشش دانشگاه پلمب شدند.

دانایی با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم در خصوص کروناویروس گفت: بیش از 29 هزار نفر در قالب طرح سردار سلیمانی آموزش دیدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به کاهش محسوس مبتلایان و فوتی‌ها در یکی دو هفته اخیر افزود: خوشبختانه روند مبتلایان و مرگ و میرها کاملا نزولی بوده به گونه ای که در برخی روزها موارد مرگ های کرونایی به صفر و یا یک و دو نفر در روز رسیده که این مهم گویای تاثیر مثبت این طرح در کنترل کروناویروس دارد.

وی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با آخرین وضعیت کرونا در مجموعه تحت پوشش علوم پزشکی سمنان از شناسایی و بستری شدن 6 بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون 14 هزار و 849 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده .

این پزشک فوق تخصص افزود: با بستری شدن این 6 بیمار جدید مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون به چهار هزار و 142 نفر رسیده است ضمن اینکه 10 هزار و 707 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس با اشاره به آخرین آمار قربانیان کرونا در این دانشگاه اظهار کرد: متأسفانه از ابتدای بحران کروناویروس در استان سمنان تاکنون 619 بیمار در مجموعه تحت پوشش دانشگاه جان باختند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ در 6 شهرستان تحت پوشش این دانشگاه نیز به سه هزار و 476 نفر رسید

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز