یزد از لحاظ شاخص توسعه یافتگی فناوری در رتبه سوم کشور قرار دارد

۱۳۹۹/۱۰/۰۴ - ۱۳:۳۸:۵۲
کد خبر: ۱۱۰۸۹۲۵
یزد از لحاظ شاخص توسعه یافتگی فناوری در رتبه سوم کشور قرار دارد
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات و ارتباطات یزد گفت: این استان از لحاظ شاخص توسعه یافتگی فناوری اطلاعات و ارتباطات آی.دی.آی(IDI) در جایگاه سوم کشور قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "محمدرضا پاکدل" مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات و ارتباطات یزد در نشست برخط خبری با خبرنگاران، امتیاز استان را در این زمینه ۷.۴۸ بیان کرد و افزود:یزد بعد از تهران و سمنان قرار دارد و با توجه به اینکه میانگین کشور در این شاخص ۶.۹۱ است، امتیاز استان‌ از میانگین کشوری بیشتر است.

وی اظهار داشت: استان در سه زیرشاخص توسعه یافتگی فاوا همچون دوره‌های قبل در رتبه‌های بالای کشوری قرار دارد و بر اساس آمارها در زیرشاخص دسترسی با ۸۹ درصد رتبه ۲، زیرشاخص مهارت با ۶۸ درصد رتبه ۲ و زیر شاخص استفاده با ۶۴ درصد رتبه ششم کشور را داراست.

پاکدل با اشاره به  رویکرد  وزارت ارتباطات در ایجاد زیرساخت‌های شبکه، حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه فاوا، به روند رو به رشد گفت: تا رسیدن به جایگاه مبتنی به توسعه متوازن شاخص‌ها مخصوصا در استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی این روند ادامه یابد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد تعداد مشترکان اینترنت پهنای باند به تفکیک ثابت و سیار را به ترتیب ۱۷۳ هزار و ۲۹۸ نفر و یک میلیون و ۱۲۵ هزار نفر بیان کرد.

وی افزود: استان با ضریب نفوذ ۱۵ درصد مشترکان اینترنت پرسرعت ثابت رتبه چهارم، در ضریب نفوذ تلفن ثابت با میزان ۴۶ درصد رتبه سوم و همچنین رتبه اول در استفاده از رایانه را در این دوره کسب کرد.

پاکدل ادامه داد: همچنین ضریب نفوذ مشترکان تلفن همراه ۱۴۷ درصد و ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت همراه ۹۴ درصد است که نسبت به ارزیابی سه ماهه اول سال ۵.۵ درصد رشد دارد.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد دانش بنیان به عنوان حوزه ای است که می تواند استان را به سمت پیشرفت های زیادی سوق دهد و با توجه به محدودیت های زیست محیطی می توانیم از این طریق با استفاده از منابع انسانی گام های اساسی در این مسیر برداریم.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد  تصریح کرد:ما برای رسیدن به اقتصاد دیجیتال نیاز به شاخص هایی داریم که استان یزد توانسته در برخی از این شاخص ها جایگاه خوبی در کشور پیدا کند.

وی افزود: به ازای هر ۴۶ نفر یک تلفن ثابت، تلفن همراه به ازای هر ۱۰۰ نفر ۱۵۰ سیم کارت فعال است و ۸۱ درصد جمعیت خانوارها استان به رایانه  دسترسی دارند که نشان از دسترسی مردم به زیر ساخت ها است.

پاکدل پهنای باند استان را ۲۲۰ گیگابیت در ثانیه بیان کرد و گفت: این پهنا تا ۴۰۰ گیگابیت قابل افزایش است. 

وی اضافه کرد: از یکهزار و ۱۳۷ روستای بالای ۲۰ خانوار ۸۰ درصد دسترسی به اینترنت پرسرعت هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز