سردار نورالله حسینی:

سردار سلیمانی در عین رئوف و مهربان بودن، بسیار قاطع بود

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۴:۰۰:۵۱
کد خبر: ۱۱۱۰۹۹۷
سردار سلیمانی در عین رئوف و مهربان بودن، بسیار قاطع بود
فرمانده تیپ نیرو مخصوص ۳۳ المهدی(عج) سپاه و همرزم شهید سپهبد قاسم سلیمانی با بیان اینکه جاذبه و دافعه شهید سلیمانی زبانزد عام و خاص بود، گفت: سردار در عین رئوف و مهربان بودن، بسیار قاطع بود.

به گزارش برنا؛ سردار نورالله حسینی گفت: برخی تنها مهربانی سردار را دیدند اما واقعیت آن این طور بود که در صحنه نبرد، برخوردهای سردار قاطع بود.

وی شهید سلیمانی را یک نابغه نظامی دانست و بیان کرد: کمتر فرمانده نظامی داریم که همچون سردار سلیمانی در صحنه به موقع تصمیم گیری کند و تصمیم‌های خود را با توکل به خدا اجرا کند.

همرزم شهید سلیمانی گفت: سردار یک فرد دیپلمات بود و در معادلات منطقه‌ای نقش موثری داشت؛ از طرف دیگر، شهید سلیمانی یک عارف حقیقی و سخنان او تاثیرگذار بر دل‌ها بود.

 

سردار سلیمانی در خط اول تمامی عملیات ها حضور داشت

سردار حسینی افزود: سردار سلیمانی از نظر تدبیر و تصمیم گیری بی نظیر بود، در حالی که در رده‌های بالای سپاه قرار داشت اما در تمامی عملیات ها در خط اول حضور داشت.

وی ادامه داد: من از حضور در خط اول بودن او بسیار نگران بودم، حتی در دیداری که با برخی فرماندهان سپاه داشتم به او گفتم چه لزومی دارد که حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک فرمانده ارشد ابتدای همه در خط مقدم حضور داشته باشد، از رهبر معظم انقلاب بخواهید که به ایشان دستور دهد حضور در خط برای ایشان ممنوع است.

فرمانده تیپ نیرو مخصوص ۳۳ المهدی(عج) سپاه گفت: سردار محمدجعفر اسدی فرمانده وقت تیپ المهدی(عج) به من پاسخ داد که به نظر شما اگر سردار سلیمانی در خط اول حاضر نشود این طور پیشرفت می‌کنیم؟

سردار حسینی بیان کرد: کمتر کسی از رده های بالا در خط اول عملیات ها شرکت می کند اما سردار سلیمانی همواره در خط اول قرار داشت.

وی با اشاره به آشنایی با سردار سلیمانی در دوران دفاع مقدس اظهارکرد: در زمان جنگ در دوران دفاع مقدس توفیق داشتم به دلیل رفاقت سردار اسدی فرمانده وقت تیپ المهدی(عج) با سردار سلیمانی، در بسیاری از عملیات ها در کنار سردار سلیمانی حضور داشته باشم.

وی ادامه داد: آشنایی من با سردار سلیمانی به دوران دفاع مقدس باز می گردد، در آن دوران تصمیم های به لحظه و به موقع سردار سلیمانی را شاهد بودم.

رهاورد حضور سردار سلیمانی برای مردم سیستان و بلوچستان

همرزم شهید سلیمانی گفت: سردار سلیمانی زمانی که فرمانده قرارگاه قدس در استان سیستان و بلوچستان شد ابتکارهای زیادی انجام داد.

سردار حسینی افزود: آن زمان برای مدتی در منطقه میرجاوه خدمت سردار سلیمانی بودم، در حالی که تردد در مرز میرجاوه به سمت سراوان شرایط خاصی داشت اما سردار سلیمانی بدون محافظ رفت و آمد می‌کرد.

وی ادامه داد: شجاعت و ابتکارات سردار سلیمانی مثال زدنی بود، آن زمان در شرایطی که مردم با سختی های زیادی مواجه بودند با پیگیری های او مجوزهای زیاد گلخانه و چاه آب برای مردم صادر شد.

وی اضافه کرد: همچنین کار فرهنگی نیز همواره در دستور کار سردار سلیمانی قرار داشت و اقدامات زیادی در این زمینه انجام داد.

فرمانده تیپ نیرو مخصوص ۳۳ المهدی(عج) سپاه گفت: در سال ۱۳۷۰ در میرجاوه کسی جرات نمی کرد بعدازظهرها بیرون بیاید اما پس از حضور سردار سلیمانی بعد از گذشت ۶ ماه تمام رفت و آمدها عادی و امنیت در آن منطقه برقرار شد.

ایران قوی و دست برتر منطقه است

همرزم شهید سلیمانی در واکنش به اقدامات تبلیغاتی رسانه های بیگانه مبنی بر اینکه با شهادت سردار سلیمانی قدرت نظامی ایران کاهش یافته است، گفت: نظام جمهوری اسلامی یک اصول، یک راه، یک روش و یک مکتب است و آنچه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب دنبال کرده و می کنند یک چارچوبی است که به شخص وصل نیست.

سردار حسینی افزود: درست است که این افراد زحمت کشیده اند اما در حال حاضر مصلحت نیست که برخی فعالیت‌های نظام جمهوری اسلامی رسانه‌ای شود.

وی ادامه داد: امروز نه تنها توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران نسبت به گذشته کمتر نیست بلکه به مراتب توانمندی‌های جمهوری جمهوری اسلامی ایران بیشتر شده است و دست برتر در منطقه داریم.

فرمانده تیپ نیرو مخصوص ۳۳ المهدی(عج) سپاه گفت: دست و پا زدن دشمن نشانه دسته برتر جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

سردار حسینی افزود: اگر جمهوری اسلامی ایران ضعیف بود، قطعاً دشمن به دست و پا نمی افتاد اما مصلحت این است که کمتر در خصوص مسایل و توانمندی های منطقه‌ای حرفی بزنیم و آن را رسانه ای کنیم.

وی ادامه داد: توانمندی جمهوری اسلامی ایران امروز به مراتب بیشتر از گذشته است چرا که بر اساس یک چارچوب و یک راه و روش و اعتقاد، طوری برنامه ریزی شده اقدامات صورت گرفته متکی به شخص نباشد.

شهید سلیمانی برای نام و نشان کار نکرد

همرزم شهید سلیمانی گفت: راه شهید سلیمانی این بود که در همه کارها اخلاص داشت و برای خدا کار می‌کرد و هیچ موقع برای نام و نشان کار نکرد.

سردار حسینی افزود: اگر برای خدا کار کنیم و به دنبال نام و نشان و مطرح شدن خود نباشیم خدا نیز به کارهای ما خیر و برکت میدهد همانطور که خدا به کارهای سردار سلیمانی خیر و برکت داد.

وی ادامه داد: اگر کار خوب برای خدا باشد خدا نیز به کار ما برکت می دهد، اگر کار ما برای خدا نباشد هر چقدر هم که زیاد باشد برکت ندارد.

وی اضافه کرد: اگر به این مورد اعتقاد داشته باشیم که هر کار ما برای خدا، از روی اخلاص و برای جلب رضایت خدا باشد راه شهید سلیمانی را ادامه می دهیم.

همرزم شهید سلیمانی گفت: سردار سلیمانی هیچ زمان به دنبال مطرح شدن خود نبود و هیچ زمانی برای منافع خود کار نکرد و هیچ زمان به دنبال نام و نشان نبود، سردارسلیمانی می‌توانست بهترین امکانات را داشته باشد اما با خدا معامله کرد.

سردار حسینی افزود: خدا نیز به حرکت و کار شهید سلیمانی برکت داد؛ امروز همه می توانیم به همین روش عمل کنیم و مطمئن باشیم خدا به کارهای ما برکت می دهد.

وی ادامه داد: در هر موقعیت و شغلی که قرار داریم باید برای خدا کار کنیم و اگر مردم و جوانان می خواهند راه شهید سلیمانی را ادامه دهند هر جا هستند برای خدا کار محول شده به آنان را خوب انجام دهند.

 

 

نظر شما