تولید سالانه ۱۱۰۰ تن انواع محصولات گلخانه‌ای در نقده

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۲:۳۰:۵۲
کد خبر: ۱۱۱۱۷۰۷
تولید سالانه ۱۱۰۰ تن انواع محصولات گلخانه‌ای در نقده
مدیر جهاد کشاورزی نقده گفت : تعداد ۱۶ واحد گلخانه ای در سطح این شهرستان به مساحت ۴۰ هزار متر مربع فعال است که از این تعداد ۱۵ واحد در زمینه تولید محصولات سبزی وصیفی و یک واحد هم در زمینه تولید نشا فعالیت دارند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، سید کریم ابراهیم زاده افزود: در سالجاری، توسعه کشت های گلخانه ای شهرستان نقده بالغ بر ۲.۴ هکتار عملیاتی شده است .

ابراهیم زاده تصریح کرد: عمده محصولات گلخانه ای که در شهرستان تولید می شود؛ شامل گوجه فرنگی، خیار، فلفل و... می باشد که سالانه بالغ بر ۱۱۰۰ تن انواع مختلف محصولات گلخانه ای تولید و روانه بازار مصرف می شود.

وی ادامه داد: امسال برای اولین بار در سطح استان، نشا کلزا با همکاری یکی از گلخانه های شهرستان تولید و سپس به سطح مزرعه انتقال یافت که این امر در راستای توسعه کشت های نشایی در شهرستان انجام پذیرفت.

ابراهیم زاده خاطر نشان کرد: توسعه گلخانه ها یکی از پیشران های توسعه بخش کشاورزی استان می باشد که علاوه بر افزایش تولید در واحد سطح ، باعث صرفه جویی در مصرف آب و نهاده ها شده و با افزایش کمیت و کیفیت محصولات تولیدی نقش مهمی در صادرات و ارز آوری برای کشور دارد.

وی همچنین اضافه کرد: توسعه گلخانه ها می تواند در اشتغال ، خصوصا اشتغال فارغ التحصیلان بخش کشاورزی بسیار موثر باشد، بطوری که به ازای احداث هر هکتار گلخانه برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

این مسئول یاد آور شد: توسعه کشت های گلخانه ای در استان، با صرفه جویی در مصرف آب ، می تواند در احیای دریاچه ارومیه هم نقش مهمی داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز