همزمان با اولین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی ؛

ویژه برنامه «صبح شعر مرد میدان» در کرج برگزار شد

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۱۳:۴۶:۰۷
کد خبر: ۱۱۱۵۱۶۰
ویژه برنامه «صبح شعر مرد میدان» در کرج برگزار شد
برنامه «صبح شعر مرد میدان» ویژه اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به صورت پخش زنده در فضای مجازی و حضوری در استان البرز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، برنامه «صبح شعر مرد میدان» ویژه بزرگداشت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی صبح امروز دوشنبه همزمان با ایام فاطمیه به همت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و حوزه هنری استان البرز با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت مجازی و حضوری در سالن جلسات بنیاد البرز برگزار شد.

این برنامه با حضور افتخاری خانواده شهید تازه شناسایی شده، شهید «محمدحسین لطفی بهادرانی‌زاده» به عنوان مهمان ویژه و شاعران ایثارگر استان البرز ازجمله شاعر و جانباز، پدر گرامی شهید والامقام «ابراهیم غلامحسینی»، جانباز و شاعر حجت‌الاسلام «اکبر حمیدی»، شاعر و نویسنده حوزه ایثار و شهادت، همسر گرامی شهید «اکرم گلبان»، «می‌خوش» مترجم و شاعر زبان انگلیسی و شاعرانی از جمله حاج «رحمن نوازانی» به صورت مجازی برگزار و هر یک از شاعران سروده های خود را در وصف شهید سردار سلیمانی، شهید ابو مهدی مهندس و دیگر شهدای مقاومت سرودند.

در قسمتی از این برنامه مادر شهیدان «لطفی» بعد از خواندن چند شعر انقلابی به روایت خاطرات فرزندش و همچنین احساس مادر یک شهید گمنام پرداخت و گفت: سال 61 یکی از فرزندانم به نام علی لطفی مفقودالاثر شد و چهارده سال بعد "علی" در تفحص شناسایی شد و وطنش بازگشت. محمدحسین نیز سال 64 مفقود الاثر شد و خبری از او نبود.

وی با اشاره به اینکه گمنام و مفقودالپیکری بانوی دوعالم درد دوری و فراغ از فرزندانم را آرام می کرد زیرا که آنان با تاسی از مادرشان حضرت زهرا سلام الله علیها گمنام مانده بودند، بیان کرد: ما در چشم انتظاری حسینم بودیم که گفتند حسینم از سفر آمده و در میدان امام حسین علیه السلام تهران به خاک سپرده شده است.

وی با بیان اینکه هرکس اهل بیت را دوست دارد باید با الگوگیری از آن بزرگواران مصیبت را نیز تاب آورد، اذعان داشت که بعد از گذر سالها و دلتنگی ها پسر من پیدا شد. من امیدوارم روزی مزار اولین شهید گمنام ما حضرت زهرا سلام الله علیها پیدا شود.

در پایان این برنامه معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز از شاعران شاهد و ایثارگر و شاعران آزاد این حوزه تقدیر کرد.

شایان ذکراست که این برنامه به صورت زنده از شبکه شاد برای دانش‌آموزان و همچنین از آپارات برای مخاطبان پخش و در آینده نیز از صدا و سیمای استان البرز  پخش خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز