محقق شدن تنها ۲۳ درصد از اعتبارات بخش کشاورزی ستاد احیای دریاچه ارومیه

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۲۲:۵۲:۳۱
کد خبر: ۱۱۱۵۴۱۷
محقق شدن تنها ۲۳ درصد از اعتبارات بخش کشاورزی ستاد احیای دریاچه ارومیه
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از تحقق تنها ۲۳ درصد از اعتبارات بخش کشاورزی در حوزه احیای دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، علی مراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در جلسه بررسی مشکلات و چالش های بخش کشاورزی شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش ها و فعالیتهای نماینده، فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب بویژه در تهیه و ارائه طرح سند توسعه آب کشاورزی این شهرستان اظهارکرد: بر اساس مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه باید سالانه ۸ درصد از منابع آب بخش کشاورزی استان صرفه جویی و برای احیای دریاچه  ارومیه صرف شود.

وی با بیان اینکه تحقق این هدف با الزام اجرای طرح هایی در بخش آب و خاک، ترویج، باغبانی، جنگل، مرتع و تهیه نقشه کاداستر اراضی کشاورزی در استان از آغاز اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه آغاز شده است، ادامه داد: برای اجرای این طرح ها پنج هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

اکبری با بیان اینکه از اعتبارات مصوب در این بخش تاکنون ۲۳ درصد معادل یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان محقق و تخصیص یافته است، بیان کرد: با توجه به تخصیص کم اعتبارات شایسته نیست فشار مضاعفی برای صرفه جویی آب به بخش کشاورزی وارد شود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بر اساس اعلام مسئولان استان تولید در بخش کشاورزی ۱۴ درصد افزایش یافته است، گفت: تحقق صرفه جویی ۸ درصدی سالانه در بخش کشاورزی نیازمند تخصیص کامل اعتبارات است و بارها این گلایه را به ستاد احیای دریاچه ارومیه اعلام کرده ایم.

علی مراد اکبری از تخصیص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای سیستم های نوین آبیاری به شهرستان میاندوآب خبر داد و تاکید نمود مسئولین در کارسپاریها شرکتها و پیمانکاران خود شهرستان را در اولویت قرار دهند.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: باید یک پروژه جامع عملیاتی در بخش آب و خاک شهرستان میاندوآب اجرا شود تا مشکل تامین آب بخش کشاورزی این شهرستان حل شود و دریاچه ارومیه به احیاء پایداری برسد.

اکبری عنوان کرد: بخاطر تعلق خاطری که به ارومیه دارم با تمام وجود به احیاء دریاچه ارومیه معتقدم ولی نباید برای نجات یک بخش، بخش دیگری را قربانی کنیم. هزینه احیاء دریاچه ارومیه را نباید کشاورزان میاندوآبی پرداخت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز