استاندار سمنان:

میزان ابتلاء به کرونا و مرگ‌ومیر در استان کاهش یافت

۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۱۳:۲۴:۲۲
کد خبر: ۱۱۱۷۷۲۲
میزان ابتلاء به کرونا و مرگ‌ومیر در استان کاهش یافت
استاندار سمنان بابیان اینکه میزان ابتلاء به کرونا و مرگ‌ومیر در استان روند نزولی دارد، گفت: میامی و آرادان ازلحاظ رنگ‌بندی در وضعیت آبی قرار دارند و وضعیت کلی استان مطلوب است.

به گزارش برنا؛ علیرضا آشناگر ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه برگزاری جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به تعریف جدید رنگ‌بندی کرونایی، دو شهرستان میامی و آرادان در وضعیت آبی قرارگرفته‌اند، اظهار داشت: میزان ابتلاء به کرونا و مرگ‌ومیر در استان روند نزولی دارد.

وی بابیان اینکه تمامی گروه‌های شغلی با محدودیت‌های کرونایی کم در این دو شهرستان قادر به انجام فعالیت خواهند بود، افزود: بر اساس گزارش اعلام‌شده در ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، وضعیت استان سمنان رضایت‌بخش است.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه درمجموع وضعیت کلی استان سمنان به لحاظ رنگ‌بندی زرد است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۰۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری و متوسط مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در سطح استان پایین‌تر از دو نفر است.

آشناگر با تأکید بر اینکه در حال حاضر وضعیت استان خوب است امیدواریم مردم اخلاق مدار و قانونمند استان سمنان همچون گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از تجمعات در استمرار این روند همکاری کنند، اضافه کرد: با توجه به نقش مؤثر ممنوعیت تردد شبانه در کاهش میزان ابتلاء به کرونا، در ۴ شهرستان سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار قانون منع تردد از ساعت ۲۱ تا چهار صبح همچنان به قوت خود باقی بوده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبه‌ی امروز ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، در شهرهای با وضعیت آبی و زرد حضور و آموزش دانش آموزان پایه‌های اول و دوم در دوره ابتدایی و همچنین هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش صرفاً در دروس عملی و کارگاهی با رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی و سقف ۱۰ دانش‌آموز بلامانع است.

استاندار سمنان بابیان اینکه فعالیت مراکز آموزشی با سقف ۵۰ دانش‌آموز در کل پایه‌ها در شهرهایی با وضعیت آبی با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و سقف ۱۰ نفر برای هر کلاس بلامانع است، گفت: حضور تمامی کادر اجرایی واداری مدارس استان در تمامی دوره‌های تحصیلی در شهرهای آبی و زرد منع قانونی ندارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز