تفسیر آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونا در کردستان

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۳:۲۷:۳۲
کد خبر: ۱۱۱۸۲۸۱
تفسیر آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونا در کردستان
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: شهرهای سقز، دهگلان، قروه، کامیاران مریوان و بانه از لحاظ کرونا در وضعیت آبی و سنندج، بیجار، دیواندره و سروآباد در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ ابراهیم قادری با اشاره به وضعیت رنگ بندی استان از لحاظ کرونا، اظهار کرد: ستاد مقابله با کرونا برای شهرهای کم خطر با آمار پایین کرونا، وضعیت جدید رنگ آبی را تعیین کرده است.

وی تصریح کرد: بر اساس شاخص نمادهای سامانه نرم افزار ماسک، رنگ آبی نشانه کم خطر، رنگ زرد خطر متوسط، رنگ نارنجی وضعیت پرخطر و رنگ قرمز نشانه وضعیت خیلی پرخطر است.

دکتر قادری با بیان اینکه هم اکنون در استان طبق رنگ بندی جدید شهرهای سقز، دهگلان، قروه، کامیاران، مریوان و بانه در وضعیت آبی قراردارند، افزود: سنندج، بیجار، دیواندره و سروآباد هنوز در وضعیت زرد هستند.

به گفته معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، محدودیت تردد بین شهری در شهرهای زرد و آبی برداشته شده است اما محدودیت تردد درون شهری از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح در وضعیت مذکور همچنان استمرار دارد.

دکتر قادری تصریح کرد: وضعیت آبی برای مناطق زردی که روند فراگیری در آنها، نزولی و نرخ بیماری ۲ در صدهزار باشد لحاظ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت آبی به معنی از بین رفتن کرونا نیست، اذعان کرد: از مسافرت‌های غیر ضروری، تجمع در اماکن عمومی و دورهمی‌های خانوادگی خودداری کنید و تا قطع زنجیره بیماری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمایید.

وی با اشاره به نحوه تفسیر رنگ‌بندی شهرها بر اساس وضعیت کرونا  افزود: شهرهایی که در وضعیت سفید (کم خطر) قرار دارند باید طی دو هفته اخیر متوسط میزان بستری روزانه به ازای هر صد هزار نفر جمعیت حداکثر یک نفر مبتلا و متوسط تعداد بستری روزانه آن منطقه یک نفر باشد.

دکتر قادری با بیان اینکه وضعیت سفید به معنای عدم مخاطره شهرستان در امر کرونا نیست، افزود: شهرستانی در وضعیت قرمز (خطر بالا) قرار دارد که طی دوهفته اخیر متوسط میزان بستری روزانه آن (به ازای هر صدهزار نفر جمعیت) بیش از  ۵ نفر باشد.

وی با بیان اینکه وضعیت زرد بر مبنای بستری بودن ۳ نفر بیمار مبتلا به کرونا و وضعیت نارنجی به معنای ۴ نفر بستری به ازای هر صد هزار نفر جمعیت است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: وضعیت آبی بیانگر پایداری شرایط کرونا نیست و اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود در ماه‌های آتی با موج جدید بیماری مواجه خواهیم شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز