در دیدار رئیس فدراسیون کشتی با استاندار کردستان مطرح شد؛

کردستان آمادگی میزبانی رقابت های ملی و بین المللی کشتی را دارد

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۰۸:۴۵:۰۹
کد خبر: ۱۱۱۹۹۱۸
کردستان آمادگی میزبانی رقابت های ملی و بین المللی کشتی را دارد
رئیس فدراسیون در دیدار با استاندار کردستان گفت؛ استان کردستان می تواند میزبان خوبی برای رقابت های کشوری و بین المللی کشتی باشد.
به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی شامگاه سه شنبه(23 دیماه) با حضور در محل استانداری کردستان با مهندس بهمن مرادنیا استاندار کردستان در زمینه وضعیت کشتی استان دیدار و گفتگو کرد.
 
رییس فدراسیون کشتی در این دیدار گفت؛ استان کردستان پر است از استعدادهای خوب کشتی که با کمی زحمت و تلاش می توان قهرمانان ارزنده ای را از آنها ساخت.
 
وی خاطرنشان کرد؛ باید رو راست بود و اعتراف کرد که کشتی کردستان در چند سال گذشته رشدی نداشت و در رکود و سکون به سر می برد.
 
دبیر اضافه کرد؛ در حال حاضر با یک مجموعه همدل و منسجم در هیات، اداره کل ورزش و جوانان و استانداری کردستان سروکار داریم که آماده توسعه همه جانبه این رشته در استان هستند.
 
رئیس فدراسیون به حمایت های استاندار از تیم صبانور کردستان در لیگ برتر کشتی کشور اشاره کرد و گفت؛ باید این حمایت ها ادامه داشته باشد و حتی میزبانی لیگ برتر نیز باید به کردستان سپرده شود تا از این طریق زمینه رشد این رشته در میان ورزشکاران فراهم شود.
 
وی با اشاره به تلاش های خوب اداره کل ورزش و جوانان، استانداری و هیات کردستان برای تیم داری در سطح لیگ برتر آمادگی فدراسیون کشتی برای حمایت همه جانبه از هیات کردستان را اعلام کرد.
 
دبیر اظهار داشت؛ چنانچه استان کردستان آمادگی این را داشته باشد که میزبانی مسابقات مهم را برعهده بگیرد فدراسیون نیزآماده است تا رقابت های مهم ملی و بین المللی کشتی را در این استان برگزار کند.
 
وی لیگ برتر کشتی را ویترین فدراسیون بیان کرد و تصریح کرد؛ وقتی کشتی گیران سرشناس و مطرح کشور در قالب لیگ برتر به کردستان بیایند و در این استان مسابقات خود را برگزار کنند کشتی گیران کردستانی نیز صاحب تجربه شده و جوانان بیشتری به سمت رشته کشتی تشویق می شوند.
 
به گفته رئیس فدراسیون بیشترین استعدادهای رشته کشتی در محلات حاشیه شهرها هستند و از دل این مناطق قهرمانان المپیکی ظهور می کنند.
 

کردستان ورزشکاران با استعدادی برای رشته های مختلف ورزشی به ویژه رشته کشتی را دارد

استاندار کردستان در دیدار با رئیس فدراسیون کشتی کشور گفت؛ استان کردستان نیروی انسانی و استعداد مناسب برای رشته های مختلف ورزشی به ویژه رشته کشتی را دارد.

 
وی خاطرنشان کرد؛ اگرچه در سال های اخیر در زمینه توسعه زیرساخت های ورزشی کارهای خوبی صورت گرفته اما هنوز این استان از لحاظ زیرساخت ضعیف است.
 
مرادنیا ادامه داد؛ من به شخصه معتقدمکه هزینه کردن در بخش ورزش سرمایه گذاری محسوب می شود و در آینده می تواند باعث رونق و پیشرفت استان شود.
 
استاندار تصریح کرد؛ اما کردستان از لحاظ منابع مالی و بودجه دولتی محدود است و باید بخش خصوصی به میدان بیاید تا بخشی از منابع را تامین کند.
 
وی به حضور پرشور جوانان کردستانی در مسابقات کشتی قهرمانی استان در سال گذشت اشاره کرد و اظهار داشت؛ قطعا برگزاری لیگ برتر کشتی در کردستان به ایجاد روحیه نشاط در میان جوانان کمک خواهد کرد و از این طریق می توان جلوی آسیب های اجتماعی را گرفت.
 
این مقام مسئول اضافه کرد؛ از نظر فرهنگی، فرهنگ قوم کُرد نشاط و ورزش است و این خود می تواند زمینه ساز پرورش قهرمان باشد.
 
مرادنیا افزود؛ به عنوان مجموعه استانداری کردستان موافق میزبانی کردستان در سال آینده از مسابقات مهم کشتی در سطح ملی و بین المللی هستیم و حتی می توانیم جام کشتی قهرمانی کشور را با یک عنوان که ریشه های فرهنگی استان کردستان نیز در آن منعکس شود برگزار کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز