معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان:

سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات در جلوگیری از شایعه پراکنی و مقابله با فساد ، تاثیر گذار است

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۱۳:۴۵:۴۶
کد خبر: ۱۱۲۲۳۳۳
سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات در جلوگیری از شایعه پراکنی و مقابله با فساد ، تاثیر گذار است
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت: سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در جلوگیری از شایعه پراکنی و مقابله با فساد در محیط اداری و دستگاه های اجرایی بسیار تاثیر گذار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ فاطمه منصوری روز دوشنبه در جلسه کمیته اصلاح ساختار ، فرآیندها و فناوری‌های مدیریتی در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: یکی از رویه های مهم در ایجاد مشارکت پایدار بین مردم و نظام اداری دسترسی آزاد به اطلاعات است و اجرای دقیق این طرح به تقویت و سرمایه اجتماعی، اعتماد سازی و ارتباط بیشتر بین دولت و مردم می‌انجامد.

وی خاطر نشان کرد: در ارتباط با دسترسی آزاد به اطلاعات اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی شود تا شهروندان بدانند که چقدر می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت: جلب مشارکت حداکثری دستگاه‌ها را در اجرای این طرح داشته باشیم و اطلاع‌رسانی بیشتری هم به مردم صورت بگیرد.

منصوری تصریح کرد: اعتمادسازی و جلوگیری از فساد از جمله مزایای دسترسی آزاد به اطلاعات و از طرف دیگر اجرای این طرح در جلوگیری از شایعات بی اساس هم تاثیر گذار است.

وی گفت: در اجرای دولت الکترونیک خیلی عقب هستیم و کرونا باعث شد خیلی از موارد را مجبور باشیم با سرعت بیشتری اجرایی کنیم و ایده‌های جدید تر هم برای توسعه دولت الکترونیک از سوی دستگاه‌ها اجرا می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت: احتمال افزایش شیوع مجدد کرونا ویروس در استان سمنان وجود دارد و تحقق دولت الکترونیک‌ به طور جد برای کاهش مراجعه اقشار مردم به ادارات در دستور کار باشد.

منصوری تصریح کرد: طرح نظام آراستگی محیط کار از استانداری شروع و به کلیه دستگاه‌های اجرایی انتقال داده شود اما وضعیت اسفناک را در خیلی از دستگاه اجرایی از نظر به هم ریختگی و بی‌نظمی در اموال شاهد هستیم که این رویه باید برچیده شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز