حمایت از ایده های اشتغال آفرینی برای کولبران/ رویداد کاک برکت در سنندج

۱۳۹۹/۱۱/۰۴ - ۰۹:۳۸:۰۸
کد خبر: ۱۱۲۴۷۷۹
حمایت از ایده های اشتغال آفرینی برای کولبران/ رویداد کاک برکت در سنندج
رویداد حمایت از ایده‌های اشتغال آفرینی پایدار برای کولبران در استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه با عنوان کاک برکت در دانشگاه کردستان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ رویداد حمایت از ایده های اشتغال آفرینی جایگزین و پایدار برای کولبران در استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد.
 
در این مراسم مجری رویداد «کاک برکت» با اشاره به ثبت نام ۶۸۰ نفر در رویداد ملی کاک برکت افزود: در گام اول، ۲۸۴ طرح رسیده به رویداد، گزینش شد که پس از برگزاری پنج کارگاه با استفاده از ظرفیت‌های استانی و با هدف توانمندسازی افراد و گروه‌های شرکت کننده، در نهایت ۷۵ طرح انتخاب و به مرحله نهایی راه پیدا کرد.
 
مهدی عبدالحمید درباره اهداف این رویداد نیز توضیح داد: علاوه بر اهداف اولیه از جمله ایجاد ۳ هزار و‌۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی منجر به ایجاد بیش از ۱۱ هزار شغل برای کولبران سه استان مرزی کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه، هدف اصلی و نهایی رویداد کاک برکت ایجاد اکوسیستم کارآفرینی و تحقق فرآیند توانمندسازی کولبران در این مناطق است.
 
مدیرکل ستاد اجرای فرمان امام استان کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه هدف از اجرای این برنامه حمایت از ایده‌های خلاقانه برای جایگزینی در مناطق مرزی بجای کولبری است گفت: حدود ۶۸۰ اثر به دبیرخانه این برنامه ارسال شده است که از بین طرح‌های دارای توجیه اقتصادی ۳۵ طرح انتخاب و از سه طرح برتر حمایت ویژه و ۱۰ طرح هم در قالب جوایز نقدی و آموزشی حمایت می‌شود. 
 
مهدی طالبی با اشاره به اینکه ایده‌هایی که در این مراسم به عنوان برگزیده شناخته شده جایزه نقدی دریافت می‌کنند، افزود: تمامی این ایده‌های برتر اشتغالزایی توسط بنیاد برکت حمایت می‌شوند تا موجب اشتغالزایی در مناطق مرزی شود.
 
وی همچنین گفت: در این مراسم ۳ روزه که شامل سخنرانی، ارائه و کارگاه‌های آموزشی بود شرکت کنندگانی از استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی حضور داشتند. 
 
در ادامه این مراسم کیومرث کرمی، با اشاره به اقتصاد دانش بنیان، عنوان کرد: ذخایر نفتی جهان محدود بوده و طبق گفته بانک جهانی ونزوئلا با بیشترین میزان نفت در جهان تا ۳۴۵ سال، لیبی ۲۷۵ سال، ایران ۱۵۵ سال، عراق ۱۱۰ سال و باقی کشورها چیزی کمتر از صد سال تا اتمام این ذخایر زمان دارند.
 
معاون پژوهشی دانشگاه کردستان تصریح کرد: بی شک یکی از راه‌ها توسعه اقتصاد دانش بنیان است و با توجه به اینکه ذخایر نفتی و گازی ایران در حال اتمام است، باید بدانیم چه برنامه‌ای برای توسعه پایدار و نسل آینده  داریم.
دکتر کرمی افزود: اگر به لیست کارآفرینان موفق در دنیا نگاهی بیندازیم همه آنها کارافرینانی هستند که بر پایه اقتصاد دانش بنیان رشد کرده اند مانند فیسبوک، آمازون، تسلا، گوگل، علی بابا و... همگی با توسعه اقتصاد دانش بنیان خود توانسته اند جایگاه جهانی در تجارت جهانی کسب کنند.
 
وی در این رویداد رسالت دانشگاه‌های نسل اول را تنها تربیت نیروهای متخصص بیان کرد.
 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه دانشگاه‌های نسل دوم  جدای از تربیت افراد متخصص فعالیت های پژوهشی را قرار دادند اظهار کرد: دانشگاه‌های نسل سوم به دنبال درگیر کردن دانشگاه‌ها با حوزه صنعت بوده که با بررسی ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان درمی‌یابیم همه در ارتباط با صنعت هستند.
 
دکتر کرمی در ادامه از اجرای طرح کاک برکت در سه استان کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه خبر داد و گفت: ۱۱ هزار کولبر در استان‌های یاد شده در ۳۵۰۰ طرح تولیدی مشغول بکار می‌شوند.
 
به گفته وی، سهم کردستان از این رقم، ۱۸۰۰ طرح است که در ۳۳۱ روستای استان اجرا می‌شود.
 
در پایان مراسم افراد منتخب ایده های خود را با موضوع رویداد حمایت از ایده‌های اشتغال آفرینی جایگزین و پایدار برای کولبران در استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه در سه دقیقه ارائه دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز