پیشرو بودن خراسان رضوی در ایجاد و ارائه خدمات الکترونیک

۱۳۹۹/۱۱/۰۵ - ۰۹:۲۳:۵۱
کد خبر: ۱۱۲۵۳۶۲
پیشرو بودن خراسان رضوی در ایجاد و ارائه خدمات الکترونیک
رییس مرکز توسعه دولت الکترونیک و فناوری اطلاعات در وزارت کشور گفت: خراسان رضوی در حوزه هوشمندسازی و ایجاد سرویسهای ارائه خدمات الکترونیک، در سطح کشور پیشرو است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، امیر شجاعان در نشست با معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی در مشهد بیان کرد: اولویت‌بندی اجرای خدمات بااهمیت، اثربخش و همچنین فرهنگ‌سازی استفاده از این خدمات نوین در روستاها مورد تاکید قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به تدوین و ارائه "طرح روستای هوشمند" از سوی استانداری خراسان رضوی افزود: در صورت موفقیت این طرح، در گامهای نخست آن وزارت کشور با حمایت کامل خود برای ملی شدن طرح اقدامات و هماهنگی‌ لازم را صورت می‌دهد.

رییس مرکز توسعه دولت الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت کشور ادامه داد: این وزارتخانه به دنبال بکارگیری ایده‌های نو و خلاقانه است لذا بطور کامل از اجرای این طرح حمایت خواهد کرد.

وی همچنین به فعالیت شرکتهای توانمند بخش خصوصی و نهادهای دانشی در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: بر این اساس مشارکت با بخش خصوصی برای راه‌اندازی سرویسهای الکترونیکی و حمایت از استارتاپها در این حوزه مورد تاکید وزارت کشور است.

شجاعان گفت: بکارگیری ابزارهای فناورانه بطور گسترده به همه بخشهای زندگی تسری یافته بنابراین امروزه دیگر فعالیت در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات (ICT) انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست به فعالیتهای موفقیت‌آمیز حوزه فناوری اطلاعات این استانداری ظرف یک سال اخیر اشاره و بیان کرد: بهره‌برداری توامان از ظرفیتهای نهادهای حاکمیتی، بخش خصوصی و قانونی در اجرای طرح روستای هوشمند ضروری است..

کوکب موسوی همچنین به در پیش بودن انتخابات در بهار سال آتی اشاره و بیان کرد: خواستار حمایت همه‌جانبه و نگاه ویژه وزارت کشور برای تقویت زیرساختهای فناوری اطلاعات در ستاد استانداری خراسان رضوی و فرمانداریهای این استان به خصوص در شهرستانهای تازه‌تاسیس هستیم. 

مدیر دفتر فناوری اطلاعات و شبکه دولت در استانداری خراسان رضوی هم گفت: توجه نسبت به روستاها به عنوان اولویت اصلی توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی، کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا و همچنین گفتمان‌سازی موضوعات هوشمندسازی در روستاهای ضروری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز