تاکید معاون فرماندار سقز بر مدیریت صحیح پسماند و ساماندهی ورودی های شهر

۱۳۹۹/۱۱/۰۵ - ۱۲:۲۲:۳۵
کد خبر: ۱۱۲۵۵۰۷
تاکید معاون فرماندار سقز بر مدیریت صحیح پسماند و ساماندهی ورودی های شهر
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سقز اظهار داشت: مدیریت پسماند یکی از ضروری ترین محورهای توسعه پایدار محسوب می شود که نقش مهمی در حفظ محیط زیست دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ علی محمدیان در جلسه کارگروه پسماند افزود: سرمایه گذار، اقدام های خوبی در راستای جمع آوری زباله، تفکیک زباله از مبدا و حرکت به سمت تولید کمپوست انجام داده است که بایستی شهرداری، حامیش باشد.

محمدیان با اشاره به خطرناک بودن شیرابه پسماندها برای منابع آبی و تهدید کردن سلامت شهروندان در شهر توسط مراکز جمع آوری ضایعات تصریح کرد: اجرای روش درست پسماند درحفاظت از منابع آبی و اکوسیستم و سلامت عمومی بسیار حائز اهمیت است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت ساماندهی مبادی و رودی و خروجی شهر از دید منظر و معماری شهری، عنوان کرد: اجرای هر طرح به ویژه در حوزه صنوف آلاینده، بایستی بر اساس فرایند طرح در کارگروه مربوطه و اظهار نظر مشاور شهرداری بر اساس طرح تفصیلی شهر، آیین نامه مربوطه و رعایت الزامات ادارات مرتبط باشد.

شهردار سقز هم با بیان اینکه، حرکت باعث تغییر و پویایی می شود از همه مسئولان ادارات و دستگاه های اجرایی خواست تا شهرداری را به عنوان نهادی عمومی، مردمی و خدمات رسان، یاری دهند.

رشید میرحسامی، با بیان اینکه از زباله به عنوان طلای کثیف یاد می شود، اظهار داشت: در راستای مدیریت پسماند، شهرداری از سرمایه گذار طرح جمع آوری و بازیافت حمایت خواهد کرد.

حسن پوریان، سرمایه گذر طرح تفکیک از مبدا زباله در سقز هم بیان کرد: تاکنون 15 میلیارد تومان برای راه اندازی طرح تفکیک از مبدا و کارخانه بازیافت، سرمایه گذاری شده است که 7 میلیارد تومان دیگر نیز برای راه اندازی تولید کود کمپوست سرمایه گذاری خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز