مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل:

کسری و قیمت کالاهای اساسی مردم استان رصد می شود

۱۳۹۹/۱۱/۰۵ - ۱۳:۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۱۲۵۵۶۵
کسری و قیمت کالاهای اساسی مردم استان رصد می شود
مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل با اشاره به تشکیل کمیته رصد و پایش اقلام اساسی و ضروری مردم گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال و ایام ماه مبارک رمضان ، این کمیته موظف است بر اساس تولید داخل ، نیاز و مصرف ، به کسری و حتی مازاد بر نیاز کالاهای اساسی مردم برنامه ریزی کند.

به گزارش برنا،حسین وطن دوست در اولین جلسه این کمیته  بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 44هزار تن جو ، 93هزار تن ذرت و 43هزار تن کنجاله سویا جمعا 180 هزار تن نهاده‌های کشاورزی از طریق سامانه بازارگاه بین واحدهای دامی و مرغداری توزیع شده است .

وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از توزیع خارج از شبکه نهاده ها لازم است با کنترل و رصد توزیع نهاده ها  با بررسی میدانی و بر اساس فعال و غیر فعال و نیمه‌فعال بودن واحدها ، ظرفیت تولید مندرج در پروانه بهره برداری ، راست آزمایی در توزیع دقیق نهاده ها  بعمل آید.

وطن دوست اظهار کرد: استان در تهیه و توزیع گوشت قرمز هیچگونه مشکلی نداشته و ندارد و قیمت مرغ نیز در بازار به تثبیت رسیده است.

 وی گفت: از هفته جاری حدود ۵۰۰ تن برنج وارداتی در قالب بسته‌های ۱۰ کیلوئی و ۲ هزار و ۶۰۰ تن شکر سفید جهت مصرف خانواری و صنفی و صنعتی به قیمت مصوب  توزیع خواهد شد.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل بیان کرد: روغن جامد خانواری به میزان ۴۲ تن توسط دستگاه‌های حمایتی در حلب های چهار کیلویی به قیمت 49300 تومان بین اقشار ضعیف توزیع خواهد شد.

وی افزود: در استمرار توزیع روغن مایع نیز طی هماهنگی‌های به عمل آمده حدود ۱۵۰ تن روغن خام توسط کارخانه  روغن ناب اردبیل در حال حمل بوده که بعد از تبدیل آن به روغن مصرف خوراکی بین مردم توزیع خواهد شد. 

وی در خصوص کمبود تخم مرغ نیز گفت: میزان نیاز روزانه استان به تخم مرغ ۲۵ تن بوده که تنها هفت تن آنان در استان تولید و بقیه از سایر استان‌ها تامین می‌شود.

وطن دوست با اشاره به استعداد و قابلیت استان در خصوص تولید تخم مرغ اظهار کرد: علیرغم اینکه ۲۱ واحد مرغداری تخمی مجوز دار دراستان وجود دارد ولی فقط ۷ واحد آن فعال و پنج واحد نیز نیمه فعال و بقیه غیرفعال گزارش شده است.

وی بیان کرد:  ضروری است آن واحدها نیز تعیین تکلیف و وارد چرخه تولید شوند تا مشکل نیاز استان به تخم مرغ نیز مرتفع شود.

 وی افزود: در حال حاضر،  با تلاش مسئولان مقدار مورد نیاز این محصول نیز با قیمت مناسب از سایر استان‌ها  تامین و از هفته جاری به قیمت مصوب بین مردم توزیع خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز