رییس علوم پزشکی کردستان:

کردستان در وضعیت آبی کرونا به سر می‌برد

۱۳۹۹/۱۱/۰۹ - ۱۱:۴۴:۴۵
کد خبر: ۱۱۲۷۹۸۲
کردستان در وضعیت آبی کرونا به سر می‌برد
رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: استان در وضعیت آبی کرونا به سر می‌برد ولی اگر کرونا عادی‌انگاری شود باید منتظر موج جدید این بیماری در اسفند ماه باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  فرزین رضاعی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری کردستان اظهار داشت: اگر تجربه اروپا در زمینه کاهش آمار فوتی‌ها تا ۲ نفر در روز را ملاک قرار دهیم، مشخص می‌شود که کرونا در صورت روزمرگی طغیان می‌کند.

وی افزود: اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند مرداد و شهریور باشد، در اسفند باید منتطر موج دیگری از بیماری بود که از نظر اقتصادی هم، زمان مهمی برای کسب و کارها محسوب می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مسوولان خواست تا دستورالعمل‌های بهداشتی را با دقت رعایت کنند چرا که نگاه مردم به رفتار مسوولان است.

رضاعی به عملکرد طرح شهید سلیمانی از اول آذر تاکنون اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۳۴۳ تیم حمایتی، نظارتی و مراقبتی در ۶۳۰ خانه بهداشت، ۱۰۹ پایگاه سلامت و ۱۶ مرکز ۲۴ و ۱۶ ساعته در این طرح فعالیت دارند.

رضاعی گفت: در این مدت شاهد کاهش ۸۷ درصدی بستری، ۸۸ درصدی فوتی و ۷۵ درصدی موارد مثبت بیماری در استان نسبت به ماه قبل از شروع طرح بودیم.

وی با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۲۹۱ نفر از افراد در معرض تماس نزدیک با بیمار مورد تست کرونا قرار گرفتند، اضافه کرد: ۱۰ هزار و ۹۴۲ مراقبت در منزل و ۶۳ هزار و ۹۹۱ مورد پیگیری تلفنی انجام و ۷۵ هزار بیمار در مراکز درمانی بستری شدند.

وی به انجام ۳۶۰ هزار مورد بازرسی و صدور چهار هزار و ۷۱۹ مورد اخطار برای اماکن عمومی و عرضه غذا اشاره کرد و افزود: ۱۳۶ واحد در این مدت به دلیل تخلفات پلمب شد.

انجام یک هزار و ۴۱۳ تست سریع از نزدیکان بیماران، یک هزار و ۷۱۹ مورد از افراد مشکوک و ۱۶ هزار و ۲۱۲ تست پی سی آر از دیگر اقداماتی بود که رضاعی به آن اشاره و یادآور شد: ۳۱۷ بیمار مثبت در این اقدامات شناسایی شد و ۱۲ هزار و ۴۴۶ بیمار بالای ۶۵ سال قرنطینه معکوس شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: ۸۶۶ خانوار آسیب‌پذیر از کرونا از نظر مالی و تامین مایحتاج حمایت و ۲۳۹ خانوار هم خدماتی مانند تعویض دفترچه درمانی و دیگر نیازمندی‌ها را دریافت کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز