با تکمیل مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه:

۵۱.۱ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده وارد دریاچه ارومیه خواهدشد

۱۳۹۹/۱۱/۱۰ - ۱۲:۵۹:۱۲
کد خبر: ۱۱۲۸۳۹۰
۵۱.۱ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده وارد دریاچه ارومیه خواهدشد
با تکمیل مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه که فاز اول آن اسفند و فاز نهایی آن در خرداد سال آینده افتتاح خواهدشد، ۵۱.۱ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده وارد دریاچه ارومیه خواهدشد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، وحید میایی مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌غربی گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه در ۴ مدول برنامه‌ریزی شده که مدول یک با تحت پوشش قرارگرفتن ۲۰۰هزار نفر و ظرفیت ۴۰۰۰۰ مترمکعب در روز در سال ۸۱ آغاز و در سال ۸۷ به بهره‌برداری رسید و مدول دوم نیز با همین ظرفیت در سال ۸۷ آغاز و در سال ۹۳ افتتاح شد ضمن اینکه هر دو مدول از سیستم لجن فعال بیولاک بهره می‌گیرد.

مینایی افزود: مدول سوم تصفیه‌خانه نیز در سال ۹۴ آغاز شده و قرار است با افتتاح کامل آن جمعیت بالغ بر ۳۰۰۰۰۰ نفر و ظرفیت تصفیه ۶۰۰۰۰ مترمکعب را فراهم آورد ضمن اینکه این مدول از سیستم اس‌بی‌آر "SBR" بهره می‌گیرد و فاز اول آن اسفند ماه امسال و فاز نهایی در خرداد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: برای این مدول، تاکنون بیش از ۴۰میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌غربی اظهارکرد: مدول چهارم نیز با محوریت تحت پوشش قرار گرفتن یک میلیون نفر از جمعیت ارومیه در سال ۱۴۰۰ یا ۱۴۰۱ وارد فاز مطالعاتی خواهدشد و پیش‌بینی احداث آن تا سال ۱۴۲۰ انجام خواهدشد.

مینایی گفت: هم‌اکنون ۴۰ میلیون مترمکعب پساب تصفیه خانه با خط انتقال ۶.۵ کیلومتر و قطر ۱۸۰۰میلیمتر و با افتتاح مدول سوم تا ۵۱.۱ میلیون مترمکعب بصورت سالانه پساب تصفیه شده وارد دریاچه ارومیه خواهدشد.

وحید ملکی مشاور پروژه مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه هم گفت: سامانه فاضلاب ارومیه ۱۶۰۰ کیلومتر شبکه فرعی و اصلی دارد و از ۴ مدول تشکیل شده که فاز نخست مدول سوم آن اواخر اسفند سال جاری افتتاح می شود و هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: تصفیه خانه فاضلاب ارومیه در ۱۳۵ هکتار زمین احداث شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز