بهره‌برداری ۱۳۹ پروژه کشاورزی در آذربایجان‌غربی همزمان با گرامیداشت دهه فجر

۱۳۹۹/۱۱/۱۲ - ۱۵:۵۵:۲۹
کد خبر: ۱۱۲۹۷۹۵
بهره‌برداری ۱۳۹ پروژه کشاورزی در آذربایجان‌غربی همزمان با گرامیداشت دهه فجر
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر و جشن بزرگ چهل ودو سالگی پیروزی انقلاب اسلامی،۱۳۹ پروژه بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر۴۳۴ میلیارد ریال در سراسر استان به بهره برداری می‌رسند.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، رسول جلیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت ایام مبارک دهه فجر در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان ترتیب یافت، با گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یاد و خاطره ۷۲ شهید سازمان جهاد کشاورزی استان اظهارکرد: دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین اهداف بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه و همچنین فرصت مناسبی برای افزایش همدلی و همزبانی بین دولت و ملت است.

جلیلی با تاکید بر ضرورت برگزاری هر چه باشکوهتر جشن های مردمی و برنامه های دهه فجر در سازمان افزود: شعارمحوری این ایام در بخش کشاورزی تحت عنوان همگام با کشاورز ، تولید هدفمند و امنیت غذایی انتخاب شده است و در این راستا برنامه‌های مختلفی برای خانواده بزرگ جهاد کشاورزی استان تدوین شده تا ۴۲ سالگی انقلاب با شکوه بیشتری برگزار شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به طرح های افتتاحی بخش کشاورزی در دوران فعالیت تدبیر و امید در استان گفت: از سال ۹۲ تا کنون ، تعداد ۶ هزار و ۱۰۲ پروژه کشاورزی در سطح استان با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال و ایجاد یا تثبیت اشتغال برای ۲۱ هزار و ۱۶۴ نفر به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: همزمان با دهه مبارک فجر نیز، ۱۳۹ طرح عمرانی ، اقتصادی ، تولیدی در بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۴۳۴ میلیارد ریال با ایجاد و تثبیت  اشتغال برای ۶۵۰ نفر به صورت مستقیم، در سراسر استان افتتاح می شوند.

وی افزود: این طرح ها ۶۱ طرح در بخش آب و خاک، ۱۲ طرح در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری، ۵۷ طرح عشایری ، ۲ طرح در زیر بخش صنایع تبدیلی و غذائی ،۵ طرح در زیر بخش تولیدات دامی، ۲طرح در زیر بخش تولیدات گیاهی را شامل می شوند.

رییس ستاد بزرگداشت دهه فجر سازمان با اشاره به جزئیات طرح‌های افتتاحی اظهار کرد: تعداد ۶۱ پروژه سیستم های نوین آبیاری از مجموع ۱۳۹ پروژه قابل افتتاح ، در مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی با اعتبار بالغ بر ۶۹ میلیارد ریال و اشتغال ۲۹۵ نفر مستقیم آماده بهره برداری شده که ۵۵ طرح به مساحت ۴۰۷ هکتار اجرای انواع سیستم‌های نوین آبیاری و ۶ طرح پوشش بتنی نهر ، کانال آب بر بتنی و مرمت و بازسازی قنات است.

 جلیلی خاطر نشان کرد: تعداد ۱۲ پروژه منابع طبیعی و آبخیز داری از مجموع ۱۳۹ پروژه قابل افتتاح ، شامل طرح‌های حفاظت از خاک و پیشگیری از فرسایش در عرصه ابخیزهای خارج از حوزه سدها در سطح استان به مساحت ۲۲.۸ هکتار و با اعتبار ۱۶۲ میلیارد ریال و اشتغال ۳۲۵ نفر به صورت مستقیم در سراسر استان افتتاح می شود.

وی اضافه کرد: تعداد ۵۷ پروژه عشایری تامین آب شرب سالم و بهداشتی از مجموع  ۱۳۹ پروژه قابل افتتاح با اعتبار بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: تعداد ۲ پروژه تحت عنوان احداث سردخانه ۱۰ هزار تنی در تکاب و طرح تولید کود عالی با ظرفیت ۶ هزار تن در شهرستان نقده از مجموع ۱۳۹ پروژه آماده افتتاح ، در مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی با اعتبار بالغ بر۶۳ میلیارد ریال و اشتغال۱۱ نفر مستقیم  آماده بهره برداری شده است.

جلیلی اضافه کرد: تعداد ۵ پروژه از مجموع۱۳۹ پروژه آماده افتتاح ، در زیر بخش تولیدات دامی با اعتبار بالغ بر۶۶ میلیارد ریال و اشتغال ۱۳ نفر مستقیم  نیز آماده افتتاح شده است.

رییس ستاد بزرگداشت دهه فجر سازمان تاکید کرد: این طرح ها شامل یک طرح  پرواربندی بره ۵۰۰ راسی ، مرغداری گوشتی با ظرفیت بیش از ۷۵ قطعه و یک طرح گوساله پرواری و دو طرح گاو شیری با مجموع ظرفیت بیش از ۱۴۰ راس است.

وی همچنین با اشاره به جزئیات طرح‌های افتتاحی در حوزه بهبود تولیدات گیاهی بیان کرد: تعداد ۲ پروژه در زیر بخش تولیدات گیاهی با اعتبار بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال و اشتغال ۶ نفر مستقیم آماده بهره برداری شده که این طرح ها شامل یک واحد گلخانه و طرح انبار تهیه و توزیع نهاده های کشاورزی در شهرستان خوی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اهداف اصلی مجموعه را مشارکت جدی در احیای دریاچه ارومیه، افزایش درآمد بهره‌برداران ، رونق تولید و تامین امنیت غذایی مردم عنوان کرد  و افزود: این ایام عزیز و فرخنده را مرهون شهدای گرانقدر و عزیزی هستیم که درخت تناور این انقلاب با خون آنان سیراب گردیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز