رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل:

تصادفات رانندگی منجر به فوت در اردبیل ۱۱ درصد کاهش یافت

۱۳۹۹/۱۱/۱۳ - ۱۳:۵۰:۳۴
کد خبر: ۱۱۳۰۲۸۶
تصادفات رانندگی منجر به فوت در اردبیل ۱۱ درصد کاهش یافت
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل از کاهش ۱۱ درصدی تصادفات درون‌شهری منجر به فوت در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال در این استان خبر داد.

به گزارش برنا، سیدحجت فتاحی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: سال گذشته در همین مدت  ۳۸ نفر بر اثر تصادف در معابر درون شهری در استان اردبیل جان باخته بودند که این رقم در مدت مشابه امسال به ۳۴ فوتی کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ۲۱ درصد تصادفات منجر به فوت در معابر درون شهری شهرهای فاقد پلیس راهور اتفاق افتاده است، بیان کرد: راهنمایی و رانندگی آمادگی استقرار پلیس در این شهرها است.

فتاحی اظهار کرد: امسال در وقوع تصادفات منجر به جرح و فوت ۸۱ درصد خودروهای سواری دخیل بودند.

وی با بیان اینکه بیشترین علت وقوع تصادف در معابر درون شهری عدم توجه رانندگان به جلو حین رانندگی است، اضافه کرد: بیشترین حادثه تصادف در بازه زمانی ۱۲ تا ۲ ظهر و  18 تا 20 شب رخ می‌دهد.

 وی ادامه داد: ۲۱ درصد تصادفات درون شهری در استان اردبیل در روز و ۲۹ درصد در شب بوده و ۸۸ درصد متوفیان مذکر و ۱۲ درصد نیز جنس مونث هستند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل با اشاره به اینکه بیشترین و ۴۱ درصد متوفیان تصادفات درون شهری در استان اردبیل مربوط به عابران پیاده است، گفت: بیشتر پل‌های عابر پیاده در معابر شهری استان به علت سنتی بودن مورد استفاده و استقبال مردم قرار نمی‌گیرد.

سرهنگ فتاحی راه اندازی و ساخت پل‌های عابر پیاده مکانیزه را یکی از نیازها و ضروریات در استان دانست و افزود:مسئولان مربوطه باید در برنامه‌ریزی خود به این مورد توجه ویژه‌ای داشته باشند تا شاهد کاهش تلفات جاده ای در استان باشیم.

وی اظهار کرد: ۳۲ درصد متوفیان تصادفات درون شهری در استان اردبیل راننده‌ها، ۹ درصد سرنشینان خودروها، ۱۸ درصد راکبان و ترک نشینان موتور سیکلت و ۲۱ درصد عابران پیاده هستند.

او  با اشاره به اینکه ۶۴ درصد متوفیان تصادفات درون شهری استان در بازه سنی ۲۱ تا ۴۰ سال قرار دارند، بیان کرد: بیشتر کشته‌شدگان نیروی جوان و مولد جامعه هستند که خسران بزرگی است.

وی با اشاره به وضعیت ترافیک داخل شهرها  خواستار تمهیدات لازم در راستای مدیریت ترافیک شد و اضافه کرد: برنامه‌های کوتاه مدت از قبیل بستن محدوده برخی میدان‌ها و خیابان‌ها پاسخگو نبوده و موجب نارضایتی مردم می‌شود. 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل ادامه داد: با اعمال اقدامات سلبی و برخورد با متخلفان نظم و انضباط اجتماعی حادث نخواهد شد بلکه باید با ارائه آموزش‌های لازم، مهندسی ترافیک و فرهنگ‌سازی مشکلات حوزه ترافیک در جامعه را حل کرد.

سرهنگ فتاحی با تقدیر از همراهی و همکاری خوب رسانه‌ها با پلیس راهور استان گفت: رسانه ها علاوه بر اطلاع‌رسانی، نقش مهم و تاثیرگذاری در افکار عمومی دارند به طوری که هیچ دستگاه و سازمانی بدون استفاده از ظرفیت رسانه‌ها نمی‌تواند به اهداف مورد نظر خود برسد.

وی با بیان اینکه در ۱۰ شهرستان استان ادبیل پلیس راهنمایی و رانندگی ساختمان دارد، افزود: ۲۱ شهر استان فاقد ساختمان راهنمایی و رانندگی است و در صورت همکاری فرمانداران و مسئولان این شهرها در تامین زیرساخت های لازم پلیس آماده تجهیز و تامین نیروی انسانی برای ارائه خدمات بهتر در آن شهرها است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز